oskmar

Alla inlägg den 3 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 3 mars 2019 16:26

 

Än finns det snöflingor kvar...

 

Det var 15 grader kallt i morse och en färggrann soluppgång.

Det försvann illa kvickt och himlen har varit helgrå hela dagen med ymnigt snöfall.

Just nu är det 9,8 minusgrader och det ymniga snöfallet pågår fortfarande.

Natten var stjärnklar och jättefin, jag hade många vakna timmar så det hann jag med lätthet konstatera.

 

Klockan 10 i morse fick jag en våffelbeställning per telefon. Det var två som skulle köra skoter hit, jag hade för lite grädde hemma för våfflor så det fick de köpa med sig.

Det blev sammanlagt fem som kom och åt våfflor här.

 

Det har väldigt lite skotertrafik på sjön hittills i vinter, men i dag har det varit några flera på sjön. Nu är skoterföret bättre, vattnet på isen har frusit till och det är skare, men "slagit" i stället. Jag riktigt känner hur ont i ryggen det gör när det är hårt och slagit underlag.

 

Så mycket mera än våfflor har jag åstadkommit, förutom lite klädstrykning och vedfraktande.

Men jag har ju ingen bas som jagar mig så det går bra ändå, jag gör det jag finner nödvändigt och ibland lite mer.

 

Nyss fick jag veta på P1 att det går åt mängder av energi genom alla uppkoppligar till nätet, långt mer än den energi som kommer att kunna produceras och det ökar hejdlöst varje år.

Ja, jag har alltid sagt, att människan kommer att förgöra sig själv, på alla möjliga sätt.

Och för sent kommer "syndaren" vakna.

 

I morse sa en läkare på TV att hjärnan tar skada av allt skärmläsande, i timmar, och ju tidigare det börjas ju större effekt på hjärnan har det.

Ja, lagom är alltid bäst och personen i fråga måste sätta gränsen själv.

Jag minns när det blev populärt med solarier, då sa jag, att om 20 år då kommer vi få höra att den strålingen är cancerframkallande.

Och så blev det, man behöver inte vara en Einstein för att räkna ut saker och ting. Solen har ju också den effekten, ska det då finnas konstgjorda strålar också då blir det ju ännu farligare.

 

Var det någon mer än jag som såg klippet från Trumps tal, det längsta tal han haft hittills, i morse på TV 4? Fy!

 

Dagens namn är: Jag skrev söndagens namn i går, därför kommer lördagens nu. Det var Ernst och Erna som hade namnsdag i går, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards