oskmar

Alla inlägg den 4 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 4 mars 2019 16:12

 

Liten skoter och liten förare...

 

 

 

Ungefär1 dm nysnö, eller mera låg på backen när jag började skottningen i dag. Det hade snöat under natten och under dagen i går, samt på morron och en del av förmiddan i dag.

Men sedan har det varit solsken och grant! Snön var lätt som fjun så det var bara roligt att skotta i dag. Enda felet var att det var så halt underlag och broddskorna "klabbade" igen hela tiden, jag halkade hit och dit men stod på bena ändå.

Just nu under tidig kväll är det 8,8 grader kallt och alldeles molnfri himmel och solen strålar.

Vilken tur om barnen får ett soligt sportlov!

 

I går häktades en man för en våldtäckt för 24 år sedan, på en åttaårig flicka när hon var på väg hem från skolan. Genom en ny lagändring när det gäller DNA har polisen nu äntligen fått en träff på en mans DNA som nu är över 60 år. Det är nu bara ett år kvar innan brottet i fråga skulle bli preskriberat.

Hur kan man leva med att ha gjort ett sånt brott i 24 år och har hela tiden låtsats vara oskyldig.

De hade topsat över 300 stycken för att få fast våldtäcksmannen, den här mannen hade vägrat. Det sa ju en hel del om honom, har man rent samvete är det ju inte nån mening att vägra, det friar ju i så fall.

Nu tycker jag att det är dags att slopa preskriberingstiden helt för så grova brott.

Det går nog en hel del därute med rymligt samvete trots sina brott.

Och den stackars flickan, nu kvinna 32 år, hur illa har hon inte mått av detta brott?

Ett brott som jag tycker är oförlåtligt, man behöver bara tänka, om det vore min flicka, skulle jag kunna förlåta en sån förövare? Nej, aldrig!

 

Det senaste i "bankvägen" är att nu är Nordea på tapeten för penningtvätt under flera år.

Jag har i färskt minne när finansministern tog upp frågan om att lägga en avgift på bankerna, för att finnas till för bankerna, om det blev en bankkris.

Jag har också i färskt minne vilka som var stora i orden och tyckte att finansministern "skrämde" i väg banker från Sverige.

Chefen för Nordea var väääldigt stor i orden och hotade med att flytta bankens huvudkontor till Finland och så gjordes det också.

Men att tvätta svarta pengar som är olagligt - det har de kunnat tänka sig!

Vem kan man lita på idag?

 

Dagens namn är: Adrian och Adriana, för mig ovanliga namn, men grattis till er så har de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på måndagens kväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards