oskmar

Alla inlägg den 5 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 5 mars 2019 16:24

 

Sol sol strålande sol!

 

 

 

Vilken strålande solskensdag, som jag verkligen hoppas att sportlovsfirare tar till det vara!

Det var en stjärnklar och kall natt med 23 grader i gårkväll när klockan var halv tolv.

I morse var det bara 19 minusgrader och helt klar himmel. Jag tror inte att jag sett den minsta lilla molntuss på himlen i dag.

Just nu är det 10 grader kallt, sol och molnfritt när klockan är 16, 30.

Nu när klockan är 18.00 är det 15 grader kallt.

 

Om du får tankar på att jag inte skickar i väg det jag skrivit förrän senare på kvällen så beror det på att jag skriver i omgångar. Jag kan till exempel se nyheterna både klockan 18.00 och 19.00 innan jag gör klart och publicerar. Ibland skickar jag iväg det med detsamma.

 

Ja, det här var fettisdagen 2019 och jag har ätit uppstekt kams till middag. Det var det närmaste jag kommit dagen till ära. Jag har inte ens tinat och fyllt mig en semla.

Jag saknar fortfarande fettisdagarna förr när mamma var i sin krafts dagar och gjorde två stora kamsgrytor och bjöd hem oss hela högen på fettisdagarna.

Och det var blodkams som hon hade gjort och ingen gjorde så goda blodkams som mamma gjorde, tycker jag.

Det är ju många som "huskes" åt blodkams nu för tiden, för att de är gjorda på blod. 

Då brukar jag fråga om de äter blodpudding och det medger de som regel. 

De skulle bara veta hur mycket godare blodkams är.

 

I dag har Horace Engdal tvingats avgå från Nobelkomitten meddelas det på nyheterna  just nu. Rätt!

Men de lyckades inte få bort honom från Akademien.

Det sägs att nu är det ny ordning som ska gälla, det ska bland annat bli en öppnare akademie, vilket verkar behövas efter den senaste tidens strul. 

 

I dag har Michael Skråmo gripits i Syrien, värste IS rekryteraren från Sverige. Född i Norge men bosatt i Sverige och som uppmanat till terrordåd i Sverige. 

Vilken tur att han gripits, mera av den varan!

 

Dagens namn är: Tora och Tove, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards