oskmar

Alla inlägg den 6 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 6 mars 2019 15:02

 

En orre sitter i lugn och ro och knaprar på björkknopparna...

 

 

 

Kvart över sex i morse hade jag drygt 30 minusgrader på min termometer och en klar vacker morron.

Under dagen har det varit omkring 9-10 grader kallt och solstrålarna har flödat.

 

Eftersom det nu är så kalla mornar kan man säga att nu har vi "marabråttomt". Det betyder att, för att inte frysa allt för mycket får vi snabba oss från A till B.

Jag höll mig inne och gjorde veckostädningen medan det var riktigt kallt, men jag snabbade på när jag var ute med mattorna och kände att det var jättekallt i alla fall.

Just nu är det 12 grader kallt när klockan är 17.00 och solen skiner fortfarande. Klar himmel är det också, än så länge, men för morgondagen ser det mörkt ut när jag tittar på YR.

 

Men tänk att Hamnarbetarna äntligen efter massor av år bakåt har enats om ett avtal och verkar vara nöjda till och med. 

Men det var i grevens tid, alldeles innan en storstrejk skulle bryta ut. 

Skönt att det blir lugnt på den fronten efter allt bråk. Inte för att jag kan ha så mycket  nytta av det, jag äter ju inte ens bananer särkilt ofta.   

 

Finns det något tråkigare än att sortera och slänga gamla papper? Jo, det gör det naturligtvis, men...

Jag vet inte hur länge jag hållit på med detta, av och till och jag tycker inte att jag kommer någon vart.

Jag har "roat" mig med det i dag också på eftermiddan och jag blir så less. Jag måste ju läsa och avgöra vad som ska vara kvar och inte och det måste ju brännas.

Nu saknar jag verkligen plåttunnan som jag tingat på att få på plats för att kunna bränna papper.

Jag kan konstatera att sorteringen räcker många fler dagar till innan jag är klar.

 

Dagens namn är: Ebba och Ebbe, jag säger grattis till er som finns därute och bär dessa namn!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards