oskmar

Alla inlägg den 11 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 11 mars 2019 16:01

 

Vad glad man blir när solen lyser upp tillvaron!

 

 

I dag har solen strålat emot oss hela dagen!

Men det har blåst kallt och inte inbjudit till uteliv direkt, bara det nödvändigaste av sysslorna, som vedhämtning.

Just nu är himlen helt blank och fri från moln, solen skiner ostört från den klara himlen.

Det är 7,5 grader kallt, men känns som det dubbla på grund av blåsten.

 

Just nu diskuteras det rätt häftigt på P1 i radion, i och om Liberalerna.

Ja, det är verkligen turbulens i det partiet nu, man undrar vad som ska till för att komma tillrätta med problemen. Hela havet stormar...

En tanke som slår mig är att pengar är en verkligt viktig ingrediens för politiker. 

Hon som har valt att ta Time out, eller vid det här laget har meddelat att hon gått ur partiet och sedan ska sitta som politisk vilde i riksdagen.

Jag tycker, att kunna ta Time out och att agera som politisk vilde, det är två

"möjligheter" som det i riksdagen omedelbart ska tas beslut om att det får inte finnas- och därmed jämt!

 

Jag har börjat en fastekur från och med morgonen i dag. Har levt på buljong, saftsoppa, nyponsoppa, kaffe, te och vatten.

Jag känner ingen hunger, bara lite trist och saknade mjölken i elvakaffet.

Mamma brukade berätta om hästägaren som vande sin häst att leva utan mat. Och om den överlevt skulle den fått sluta dricka också. 

Ja, varför dog den?

  


Jag har inga funderingar på att sluta äta och inte heller sluta dricka, på onsdagkväll ska jag äta igen.

 

Dagens namn är: Edvin och Egon.

Edvin var Teklas och Isaks yngste son på den här gården. Isak och Tekla var min morfar och mormor.

Jag säger grattis till er därute som bär dessa namn!

 

Ha en fin fortsättning på måndagens kväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards