oskmar

Alla inlägg den 14 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 14 mars 2019 16:53

 

Det snöar hos mig, vilket innebär bl a en sparsmakad färgskala som du ser...

 

 

 

Nu har himlens alla portar öppnats på vid gavel och snön vräker ner!

Det har varit något glesare mellan flingorna ett par timmar på eftermiddan, men nu tar det omtag med all kraft igen. Det har snöat mellan 25-30 cm tills på eftermiddan från i gårkväll och nu är det dessutom omkring nollan på termometern.

Jag orkade inte styra den med snöspaden i dag utan fick lyfta spade för spade framåt, det blev bara en och en halv meter det.

Som tur var kom Anders hem tidigt och kom med traktorn och tog bort den. Men om det fortsätter så här då är det väl lika mycket i morronbitti.

De som började prata om våren när det för några veckor töade och regnade kan glömma sina vårkänslor, än har vintern mycket kvar när det gäller snö som det synes.

 

Nu är klockan 18.00 och det är 0,8 minusgrader, snöfallet är lite lugnare nu men jag törs inte ropa hej och tro att det är över.

 

I dag har det häktats en "storgubbe" igen! 

Jag hann inte höra allt som sas på nyheterna, men vad jag kunde förstå så har han jobbat inom SÄPO och hans nuvarande arbetsgivare är Försvaret.

Jag säger än en gång, vem kan man lita på?

Han har tydligen sysslat bland annat med koppleri och resten hann jag inte höra.

 

Nu fick jag påfyllning om den häktade. Han är en av de högsta cheferna inom terrorbekämpning och han våldtagit en kvinna och sedan har han tvingat henne att sälja sex. 

Vilken ful fisk och han är chef på en så viktig post, fy sjutton vilka skumma typer det finns bland de högsta topparna i samhället!

Men. naturligtvis nekar han till brott! Ja, vem blir förvånad av det? Det säger ju alla hur än grova brott de har blivit påkomna med.

 

Och Brexit i Storbrittanien är ju en kaos och röra utan dess like. Det är omröstningar i parlamenet gång på gång, de skriker och gapar om vart annat, både talmannen och Theresa May har tappat rösten vid det här laget. Och de röstar nej i alla omröstningar.

Vet de vad de vill egentligen och hade de en aning om vad de gjorde när de röstade om att gå ur EU?

Jag hoppas att detta avskräcker andra länder och politiska partier som pratar om att gå ur EU.

De kan arbeta för förbättringar i Unionen, men att gå ur tycker jag är helgalet, vi behöver varandra.

Det finns saker som vi inte klarar upp själva, vi behöver inte gå längre än till bränderna förra sommaren, vi hade stått oss slätt om vi inte fått hjälp från andra länder, via EU.

Klimatförändringar, brottsbekämpning, terrorbekämpning och handel, är fyra viktiga saker som vi behöver vara enade omkring och hjälpa varandra.

 

Dagens namn är: Matilda och Maud, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en himla bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards