oskmar

Alla inlägg den 18 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 18 mars 2019 16:57

 

I morron blir det solsken säger väderrapporten. Härligt!

Bilden ovan är sedan 2010...

 

 

I morse var vädret oroligt, det blåste och yrde åt alla håll. Som tur var så avtog snöfallet rätt tidigt i morse. Men det hade nog snöat hela natten och snön var så packat av blåsten så ibland fick jag hacka isär den för att kunna skotta.

Nu är Anders här med traktorn och kör bort drivorna mina.

Blåsten avtagit nästan helt nu och solen skiner från en nästan klar himmel. Bra!

Det är just nu 2 minusgrader och en blekvit måne är högt uppe på himlen, inte fullmåne än men snart.

 

Jag har bakat en långpannekaka i dag, fick receptet av Malin, hon hade bakat den till jul och den var jättegod. Det hoppas jag att min är också, bör vara så för jag har följt receptet till punkt och pricka.

 

Hör nu på TV att ett par i Örebro i 65-årsålder som vunnit 562 miljoner kronor! Oj oj, vad gör man med alla dessa pengar? Hoppas att det innebär lycka och glädje för dem och inte tvärtom! Grattis!

 

Ja, i dag har det varit ett misstänkt terrordåd igen, nu i Nederländerna, De står som spön i backen, jag vet inte om de ännu sagt att det är ett terrordåd, men för mig känns det tveklöst så.

Det är kusligt det som händer och desto kusligare att det verkar vara något som vi får räkna med, det säger ju också SÄPO.

Chefen för SÄPO var i TV i morse och vädjade till folk i allmänhet attt vara försiktiga i sitt sätt att hantera sanningen och vad de delade på Facebook och att använda ett städat språkbruk i sina uttalanden. Vårt sätt triggar igång hatet och gör att de som inte kan hantera det, känner sig stöttade av ett förhatligt och illa språkbruk.

Jag blir då mäkta förvånad över språkbruket mot Greta Thunbergs engagemang för klimatet. Det är ju rent sjukligt att vuxet folk, både kvinnor och män, spyr ut hat mot en flicka på 16 år.

Jag lysssnade på SVT Forum ett tag på förmiddan där de diskuterade demokratin, det var statsvetare bl a.

De håller ju koll på mycket och det var väldigt spännande att lyssna till dem. Jag kände igen allt från det jag ser och hör och som de kollat upp i samhällsdebatten. Tänker aldrig folk på att det kanske kan "gå åt skogen" med vår demokrati om vi inte ser upp och vårdar den. Den är icke självklar!

 

Dagens namn är: Edvard och Edmund, grattis till er därute som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards