oskmar

Alla inlägg den 20 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 20 mars 2019 18:44

 

Försenat fettisdagsfirande i dag!

 

 

 

Vackert väder i dag med sol och flera plusgrader! Men, det längsta jag har varit är ut på bron, jag har inte hunnit längre.

Just nu tittar jag ut på en vacker fullmåne, ett litet, litet moln seglar ju förbi den - vackert.

Det är 1,3 plusgrader, blåser rätt ordentligt gör det och har gjort det hela dagen.

Jag tittar just nu på bron in till museet och upptäcker att det rasat från taket och ligger massor med snö på bron där. Hoppas att det är plusgrader i morron, annars får jag inte bort snön från den.

 

I dag har Gunnel och Björn varit här och jag och Gunnel har gjort blodkams. Oj, så gott det var! 

Jag ringde till Nils Gunnar i går och bad honom komma hit och äta med oss, han kunde inte för de skulle till Vilhelmina, annars vet jag att han gillar dem. 

Jag ringde till Michael och bjöd honom, han sa nej tack och att han inte åt blodkams. 

Ja, då får du komma och äta semlor i alla fall sa jag. 

Han kom occh hade köpt kroppkakor på ICA som han stekte upp och semlor det åt han efteråt.

Laila och Lovisa kom förbi men de åt inte blodkams, de vet ju inte vad de går miste om. Men, blodpudding det äter de, samtliga. 

Anders kom hit och han drack kaffe och åt semlor, han hade redan ätit middag så han ville inte ha kams.

Jag fyllde 16 semlor på förmiddan och nu är det sju stycken kvar, jag hoppas Ingrid och Nils Gunnar kommer och hjälper mig med dem när de kommer från Vilhelmina ikväll.

Vi har alltså firat en försenad fettisdag i dag...

 

Dagens namn är: Joakim och Kim, jag säger grattis till er på namnsdagen!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards