oskmar

Alla inlägg den 21 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 21 mars 2019 16:05

 

Lite snö har väl ingen dött av, men det räcker nu!

 

 

 

Det viner om knutarna igen!

Det har varit riktigt aprilväder under dagen, trots att det är mars än så länge. Solsken ibland, snöskurar i bland och regnskurar nån gång.

Vinden tar i så träden viker sig och det var svårt att gå upprätt när vindbyarna kom som värst. Det rinner i stuprännorna och rasar från taken, jag har varit ut och skottat bort takraset och det rann om den snön.

Det som kommit från vedbodtaket kunde jag inte rubba så mycket, det var för ihopklappat och för mycket. Ladugårdstaket hade bara hälften rasat och nu ser jag att resten är på god väg, det hänger som en tjock jalusi från det taket nu.

Just nu är det snabba flygande moln här och där på himlen, med solgemonsläpp då och då. Det är 2 plusgrader och träden svajar hej vilt.

 

I dag till elvakaffet kom Ingrid och Nils Gunnar och hjälpte mig med semlorna. De kom ingenting i gårkväll, det blev för sent.

I dag var det ju gårdagens semlor, men de gick att äta ändå när gladpack skyddat dem i skafferiet där ventilen var öppen. 

När vi tre fikat kom även Rolle och då rök den sista. Så nu blir det inte mera semlor förrän nästa vinter.

Nej förresten, jag fick ju över på den hemgjorda mandelmassan i går som jag ställde i frysen därför måste jag baka några semmelbullar till när det blir bullbak nästa vecka.

Man ska ju akta sig för svinn numera.

 

Nyss hörde jag på radions P1 att nu använder sig knarklangare av biblioteken för att langa.

Det är ju bedrövligt att det kriminella och droger smyger sig in överallt.

De har kommit på att de lägger knark mellan boksidor och pengar i andra som det skickas meddelande om till knarkkunderna.

Den personal som blev intervjuad på radion övervägde nu om de kanske blev tvungna att stänga bibloteket. Gör det! Biblioteken ska inte missbrukas för dylika ändamål.

Jag hoppas att de som röker kannabis eller fundrar på att börja med det, fick sig en tankeställare i går när en läkare informerade om att det kan ge  användarna problem efter ett längre användande av "skiten", de kan få stora problem med ångest och bli skitsofrena, m m. jag kommer inte ihåg allt som han sa.

Ja, vem kan bli lyckligare av droger? Abolut ingen enda är jag övertygad om!

 

Just nu säger de på radion, att KD: Ebba öppnar för förhandlingar med Sverigedemokraterna.

Ja, det gäller att komma så högt som helst i opponionsmätningarna, då kan man väl sälja sin själ till vilket pris som helst. Jag tycker det är kusligt, minst sagt!

 

Dagens namn är: Bengt, jag har två kusiner som heter så, en i Australien och en i Dorotea. Jag säger grattis till dem som bär det namnet!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards