oskmar

Alla inlägg den 23 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 23 mars 2019 16:38

 

Jag önskar mig en solig och blåsfri dag i morron!

 

 

 

Men det är då väldigt blåsgirigt i denna efterjulsvinter! 

Och halt så man kan knappt gå ut och det har jag inte gjort alls i dag. Det är inte bra!

Det är plusgrader natt som dag och töar så vattnet rinner på isen ute på gården.

Solen har ansträngt sig för att få komma fram bland molnen, men de tar överhanden hela tiden.

Det har gått snöskurar ibland så allt blev vitt runt omkring här, de har slutat lika fort som de kom.

Snön har tinat bort så det är stora bara fläckar på gården där det är skottat, däremellan är det is.

Ja, det är bara att gilla läget och vara nöjd med att det inte är värre.

Nu är klockan 17.00, det är 3 plusgrader och träden fortsätter svaja hejvilt. Molnen flyger och far i vindens hastighet. Va äré för ordning nu för ti´n?

 

Jag är bortbjuden på middag på Näsudden ikväll och kommer att skriva fortsättningen när jag kommer hem och sedan publicera. Hej så länge!

 

Nu är klockan 22.20 och jag fortsätter med några rader till här.

 

Stormen håller i sig och har nog tilltagit och inte avtagit, det är riktigt kusligt.

De fick främmande från Hoting på Näsudden tidigt på kvällen som körde skoter. Det tyckte jag inte om, att han skulle ge sig iväg tillbaka sjövägen ensam i det här ovädret. 

Han tyckte att det skulle inte vara någon fara med det, jag har ju spåret att följa, sa han. Men jag tror inte att det finns något spår kvar i den här stormen. Jag hoppas det gått bra.

 

Jag blev bjuden på jättegod mat, vi satt på Michaels altan och åt. 

Han eldade i kaminen därute och det var så varmt och skönt. Jättemysigt!

Tusen tack för god mat och en jättetrevlig kväll! Det gör jag gärna om...

 

I dag har det skrivits historia! IS har besegrats, kalifatet har övertagits, de har inget område som de härskar över längre.

Massor av människor har dödats på alla möjliga hemska sätt av dessa odjur. Må de få straff för sina onda gärningar! Ja, det finns inte straff nog för det som de gjort, men finns det någon rättvisa i världen så hoppas jag att de inte går ostraffade förbi dessa gärningar.

Det varnas för att de kommer att fortsätta med terrorhandligar i olika länder de som lyckats komma undan de sista striderna.

Jag skulle tro att säkerhetsläget kommer att höjas både i Europa och USA m fl ställen.

Usch och fy för ondskan i världen!

 

En hemsk olycka har skett till havs i kväll, ett passagerarfartyg har förlist i stormen och folk räddas med helikoptrar, 1 300 människor ombord.

Ingen ska vara ute till havs i sånt väder och inte i fjällen heller, tycker jag.

 

Dagens namn är: Gerda och Gerd, jag säger grattis till er med dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards