oskmar

Alla inlägg den 30 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 30 mars 2019 15:10

 

Men, nu får det väl ge sig med snöoväder!

 

 

Aprilvädret har tjuvstartat i år!

Det har gått snöskurar med stora lapphandskar och det har varit solsken vissa stunder och blåst så klart.

Nu har blåsten avtagit en del och just nu är det 3,5 plusgrader.

 

Jag såg reprisen på Uppdrag Granskning i morse och man får verkligen inte förvånas över något i dag.

Jag fattar inte hur hon, VD:n på Swedbank, före detta VD:n sedan igår, hur kunde hon för ett ögonblick tro att hon skulle klara sig undan med lögner?

Hon satt ju och ljög in i det sista, till och med jag skulle begripa att det inte skulle hålla i längden. Detta bör ju vara straffbart och innebära fängelse.

Hon vet ju inte än vad USA har i bakfickan när det gäller reprisalier, det kommer nog. 

Såna människor måste vara väldigt tjockhudade, helt fri från samvete, och etik och moral. Men det bar sig ju bra ekonomiskt, så här långt.

Jag tror inte heller på ordföranden i styrelsen, han kan inte ha varit ovetande om dessa svindlerier. I så fall är han väl nollställd som ordförande, ytterst ansvarig och bör hålla koll på det som är brottsligt och mycket mera därtill.

De verkade ha blivit helt förblindade av vinsterna som banken gjorde, på orätta affärer. 

Pengar är dj......s vapen och gör folk galna, det ser vi i många sammanhang, tyvärr.

 

I dag har jag inte sett till någon mer än Norton som var hit och hälsade på i förmiddags.

Lugna gatan, jag hade gärna sett att det varit en vacker solskensdag, i så fall hade jag burit ut solstolen för första gången i vinter.

 

När Norton var hit i dag så bjöd han mig på middag och han skulle laga till den själv. Nu har jag varit där och ätit och han han gjort det riktigt bra. Han hade ugnstekt baconlindad ostfylld fläskfilé, såsen var pappa med på ett hörn också. Annars hade han fixat själv. Till förrätt hade han gjort västkustsallad på rostad franska.

Tusen tack Norton, det hade du gjort bra!

 

Oj, vad det snöar just nu, stora lapphandskar, tätt, tätt...

 

Dagens namn är: Holger och Holmfrid, grattis till er som bär dessa namn!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards