oskmar

Alla inlägg den 31 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 31 mars 2019 16:56

 

Gyllne morgon, gyllne morgon... 

Ja, det var en fantastisk morron så länge den varade. Man blir glad när det ser ut så här redan halv sju på morron, eller hur?

 

 

 

Dagen började med sol och klarblå himmel. Men det har skett ändringar på vädret hela dagen och varit blandad kompott. 

Det började blåsa rätt kraftigt från morron och molnen drog in, ganska vanligt den här tiden för april börjar ju i morron.

Det var 7 minusgrader strax efter klockan sex i morse, under dagen har det varit på plussidan. 

Just nu är det 3,5 plusgrader och solsken.

 

I dag på eftermiddan har Ingrid varit hit och hälsat på. Vi pratade om allt möjligt, som världspolitik, historia, både inhemsk och om världshistorien, samt svensk politik.

Vi står inte på samma sida politiskt men vi kan diskutera ändå och respektera varandras åsikter, Vi blir inte högljudda och bråkiga och ibland, eller rätt ofta kan vi dela åsikt.

Jag tycker om att diskutera när det är under rimliga former och när man kan skilja på sak och person. Och när man känner att det är ingen risk att vi blir ovänner för att vi tycker olika. Men, när man höjer rösten och försöker påstå, att allt jag säger är fel- då är det inte roligt. Alla har rätt att föra fram sin åsikt.

 

Nää, nu blir jag arg! Jag hade skrivit en hel del och så försvinner det innnan jag hunnit spara. Då ger jag upp här!

 

Dagens namn är: Ester, jag säger grattis till dem som bär det namnet!

Namnet har förekommit i Bellvik, tills på 1950- talet.

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards