oskmar

Alla inlägg den 5 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2019 16:32

 

Så här mycket har snön tinat bort hos mig, redan den 5 april, men jag har en hel del stora drivor kvar ändå.

 

 

 

I dag har det varit kalasväder med solsken från en klarblå himmel, frånsett att det blåst kallt. Jag gick ut och satte mig i solen, i 15 minuter, men det blåste så kallt att jag gick in igen.

Nu har det dykt upp några molntussar i det blå, men bara små sådana, de stör inte solen.

Just nu är det 3 plusgrader och trädkronorna svajar lite smått fortfarande.

 

Det har kommit två besökare från Göteborg som ska bo på Näsudden i helgen, det är två av jägarna som ingår i jaktlaget och i morron ska de köra ut saltstenar som älgarna ska slicka i sig framöver. De har inte kört skoter tidigare, så det blir nytt för dem, det är nog lite skralt med skoterföre i Göteborg.

I kväll har Anders bjudit de jägare som finns nära till middag på Doro camp i Dorotea.

Jag fattar inte att de inte räknar in mig i jaktlaget, jag äter ju av jaktlagets kött jag också.

Jag är inte inbjuden till middan i alla fall, måste man ha en bössa för att räknas som älgjägare, jag som trodde att det räckte med att äta av köttet?!  

 

Jag gick upp på Näsudden på eftermiddan och lade på brasan i vedspisen i stugan och kaminen i gäststugan och nu ser jag ut som en skadeskjuten skata -  mer än vanligt.

Jag halkade på en isfläck och ramlade med ansiktet ner i isen, skadade näsan och fick sår på kinden och läpparna blödde ymnigt och jag trodde att jag slagit sönder läpparna, men det var näsan som blödde. "Då segt börj å håll då håll det länge", sa mamma!

Men, klarade glasögen, det var det viktigaste!!!

 

I dag har jag haft besök här av Karin, Jan Peter, Michael och Norton och dagen har bara försvunnit i en väldig fart. Men det gör de ju alltid, alldeles för fort!

 

I dag har styrelseordföranden i Swedbank avgått med omedelbar verkan, det kommer bli flera säger förståsigpåarna. Hela styrelsen antagligen.

 

Dagens namn är: Irene och Irja, gratttis till er på namnsdagen!

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards