oskmar

Alla inlägg den 6 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 6 april 2019 17:13

 

Anders gör en cykeltur på Jamtli år 2003...

 

 

 

Ja, den här dagen blev inte så solig och grann som dagen i går. I morse föll det stora lapphandskar i täta skurar. Det har snöat i stort sett av och till hela dagen men inget ligger kvar på backen, åtminstone nästan inget. Det har varit mjölkvitt runt omkring mig och blötsnö, inget väder att vara ute i precis.

Jag tänkte bära undan snöspadarna i går, men ändrade mig och tänkte så här: Bär jag in dem så börjar det väl snöa. 

Därför lät jag dem stå kvar - men det snöade ändå. "Dä gå int´å lita på nått numera"...

Just nu är det 1,3 plusgrader och det duggregnar för närvarande.

 

I morse startade sex till sju snöskotrar från ladugården här och drog i väg till skogs.

De fick inget kalasväder precis främmandet från Göteborg, men jag såg ett inlägg på Facebook för ett par timmar sedan att de återvänt och befann sig på Knackaitorpet hos Anders. Alltså är de tillbaka och välbehållna efter en grå ochh blöt dag. Det var ju synd att de inte fick samma vackra väder som det var igår.

 

Nu blir jag så förbaskat på min dator, så jag tvärslutar.

Jag hade skrivit jättemycket och vips så försvinner alltihop innan jag sparat och jag är så lat att jag ids inte göra om det, det får bli en annan kväll.

Jag tror inte att det är min dator det beror på för jag har hört från en som har samma bloggsida som jag, att hon blir också ut för samma otyg.

 

Dagens namn är: Vilhelm och William, grattis till er som bär de namnen och befinner er någonstans, jag vet inte var!

 

Ha en trevlig lördagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards