oskmar

Alla inlägg den 25 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 25 april 2019 16:43

 

En fågeljägare kommer hem med bytet, en vinterdag för ett antal år sedan...

 

 

 

Soligt och varmt även denna dag och jätteskönt ute. Jag har inte inte kollat termometern i dag heller, men det har då inte varit mindre varmt i dag än i går.

Lite höga skyar har det varit ibland men solen har haft fritt spelrum under hela dagen.

Just nu är det 17 grader varmt i skuggan och soldis bland bergen på grund av värmen.

 

Nog är det tidig vår det här året, när jag jobbade började jag alltid att kratta

1:a majhelgen och nu har ja krattat sedan tisdag, den 26 april och det är hur torrt som helst där snön är borta. Och det är jättemycket som är bart nu, snöfritt, så mycket bart var det inte på den tiden.

Oftast var det kallt och blåsigt och jag behövde en jacka på, den här veckan har jag haft endast en tunn kort bomullströja och tyckt att det blivit lite väl varmt.

 

I dag har moderaten Bengtsboe avgått från sin riksdagsplats. Det blev så till slut, sent omsider. Det är klart när man av girighet snor in sig i det ena lögnen efter den andra och drar till och med in sin mor i lögnerna, då finns det inget annat än att lämna "rollen", inte en dag för tidigt!

Dessutom ett så medvetet fusk, trots att han försökte och försökte förklara både på det ena och det andra viset, det var soptunnor hit och det var brevlådor dit.

Alla politiker, vilken färg de än företräder skall hålla fingrarna från syltburken, tycker jag!

Nu kanske det är nån som tycker att de är inte mer än människor och kan göra fel.

Men den här politikern hade väldigt hög svansföring för ett tag sedan när han pratade om bidragstagare och bidragsfuskare.

Aj aj, då borde man först och främst inte fuska till sig bidrag själv. Och har man den lön han haft fanns det då absolut ingen som helst anledning att fuska och ljuga.

Det är bra att media håller efter politiker, annars vore det väl ännu värre. Jag fattar ju inte att de ens försöker, de vet ju att för eller senare kommer det i dagen och man står där med skammen och kanske en karriärstege där pinnarna bara rasar ner.

Varför tar de risken! Blir de fartblinda, eller?

 

Dagens namn är: Markus, grattis till alla med det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på den soliga och granna torsdagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards