oskmar

Alla inlägg den 27 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 27 april 2019 17:29

 

"Lurvgrana" på Knackaitorpet badar i sol...

 

 

Vilken dag! Igen!

Det har varit vindstilla, varmt och solsken hela dagen och soldis var det redan från morron.

Det har nog varit nära 20 grader varmt eller mera under dagen. 

Nu när klockan är 17.35 är det 15,6 i skuggan, helt blank himmel och strålande sol.

 

Isen på sjön är nu blåfärgad av värmen och solen, intill stranden är det delvis öppet.

I så fall att sjön skulle gå upp närmaste dagarna skulle det vara ett mindre reckord för Bellvikssjön, den brukar ligga ganska länge.

 

Tim ringde mig för en stund sedan och beställde fika till åtta-tiden. De skulle komma och hälsa på, det blir kul. det är ett tag sedan jag fick träffa Tim och Freja.

När jag far till Dorotea då är det ingen hemma, då är det jobb, skola och dagis så träffar jag dem inte.

Men ikväll ska jag få träffa dem i alla fall.

 

Men jösses vad det brinner överallt, nyss sa de på radion att det brinner i en byggnad i Kalmar län och de manar befolkningen att ha dörrar och fönster stängda,

Det är kusligt med alla eldsvådor nu tycker jag. Jag tycker jag hör om eldsvådor flera gånger om dagen.Var försiktiga för Guds skull!

 

Nu ska jag lyssna på nyheterna och sedan gå ut ett tag till innan jag får besök.

 

Dagens namn är: Engelbrekt, inte så vanligt namn numera vad jag kan förstå. Men om du finns, så grattis på namnsdagen!

 

Ha en solig och fin lördagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards