oskmar

Alla inlägg den 29 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 29 april 2019 16:30

 

Det har varit så många vackra solnedgångar under april månad...

 

 

 

Lika härligt väder i dag, med solsken och varmt!

Det var minusgrader under natten med frost på backen i morse, det gjorde inte dagen sämre.

Men nog är det väl frågan om det inte är en ändring på gång nu framöver. Så säger de på väderrpporterna i dag och nu har det tornat upp sig en hel del moln på himlen.

Det kan ju inte fortsätta så här hur länge som helst, det fick vi se bevis på förra sommaren. Inte ens potatisen ville vara med, hos mig vissnade blasten och det blev inte många potatisar som blev lagom stora. Dessutom smakade de inte gott heller, de smakade beskt tyckte jag. Och den potatis som jag köpt på ICA under vintern och nu är inte heller riktigt god, de har nog också lidit av en del torka och det är sällan det finns stora potatisar, då får man välja länge.

 

Just nu är det 19 grader varmt i skuggan när klockan är  nära fem. Sjön ser ännu riskablare ut i dag, jag skulle inte vilja gå ut på den.

 

Hörde nyss på radion hur kostnaderna ökat för de militära kostnaderna ute i världen och värst i USA, så klart.

För hela 17 000 miljarder kronor satsas det på dessa galenskaper, galenskaper är milt sagt. Jag finner inte ord stora nog för att beskriva vad jag känner när det gäller krighetsarna ute världen.

Hur kan vuxna män, för det rör sig alltid om män i detta sammanhang, vara så horribelt korkade att de startar krig?  Och rustar för krig, för miljardes miljarder, nog finns det väl annat som det skulle satsas resurser på i stället.

Än i denna värld har ingen enda vunnit på krig, alla är förlorare. Vi behöver bara kolla på hur det ser ut i Syrien i dag, städer ser ut som grushögar med runiner som sticker upp i gruset. För att inte tala om alla liv som spillts och alla lemlästade och alla som tvingats fly från sitt land.

Tänk vilken lycklig värld vi skulle leva i om det inte fanns krig.

Nja, jag är nog "för liten" för att förstå fenomenet krig och vad det är bra för.

 

Siffran 17 000 är jag osäker på om jag hann höra rätt- det kommer nog mera under kvällen.

 

Jag har krattat i dag också och nu börjar jag bli ordentligt less, varenda dag sedan förra måndag. Det märks minsann att det varit mycket blåsväder i vinter, det är massor med kvistar överallt, det är lite svårt att blunda för och lämna dem kvar runt backen, överallt.

Snön har tinat bort med reckordfart sista veckan, det är i stort sett bara de ihopkörda snödrivorna kvar nu. 

 

Dagens namn är: Tyko, ovanligt namn numera det också. Grattis om det finns någon därute som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på måndagens kväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards