oskmar

Alla inlägg den 30 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 30 april 2019 16:34

 

Tack för en trevlig dag!

 

 

I gårkväll var jag övertygad om att det skulle vara helt annat väder i dag, men det har varit sol och varmt även i dag. 

Det var en hel del moln i gårkväll men i morse var det sol och helt klar himmel igen, med lite frost på marken vid sex-tiden.

Dagen har varit perfekt och varmt och skönt.

Jag har räknat på bloggen nu och det har varit 24 dagar med sol under april, otroligt många för att vara april.

Nu är det 15,5 grader varmt i skuggan och strålande solsken, synd att vara inomhus.

I morron kommer det vara annat väder som det syns på YR och dem får jag nog tro på. Regn hela dagen som det ser ut, men en fin valborgsmäss blir det.

 

I dag har jag varit i Dorotea större delen av dagen. Gunnel och jag bestämde träff där i morse och har haft en systerträff. Tack Gunnel för dagen i Dorotea! Det gör vi om snart...

 

Vi avslutade dagen med att äta på Dorocamp, väldigt trevligt ställe och trevlig ägare och personal. Jag önskar dem verkligen lycka till med sin nya restaurang, som nyöppnades lagom till jul.

De är från Holland och kom till Dorotea för ett antal år sedan och köpte campingen där som då var till salu.

Ett mycket energiskt par som jobbat idogt med campingen sedan de övertog den och nu öppnat ett matställe/restaurang, en stor och fräsch kåta, det verkar bli populärt ställe. De drar också många turister hit från Holland. Och det är jättebra, vi behöver allt till Dorotea som ger liv och verksamhet för bygden.

Jag hoppas verkligen att Dorotea nu förlägger turistinformationen till campingen också, nu finns det ingen turist information i samhället och det tycker jag är närmast skandal.

Det skulle vara ett ypperligt ställe att ha den i anslutning till campingen. Det pratade jag med ägaren om i dag och de skulle också tycka att det var jättebra, sa han.

 

Nu är det bökigt i Venezuela, oppositionsledaren Guaidó uppmanar tillsammans med militärer till uppror mot Maduro. Han har ju haft militären på sin sida, men nu sägs det på "Efter Fem" att det är militärer bland folket på gatorna, som inte skett förut. Så nu tror de att den håller på att gå över till att stödja Guaidó och störta Maduro.

Det får man väl hoppas, för han verkar vilja svälta ihjäl sitt folk. Maktgalna människa, han ska bort från makten!

Det blir spännande att se vad som händer under kvällen, hoppas det blir till folkets bästa.

 

Dagens namn är: Mariana, i Bellvik fanns det en med det namnet men hon kallades för Maja, bodde i Stockholm i sitt vuxna liv.

Om det finns någon med det namnet i dag så säger jag grattis på namnsdagen!

 

Ha en fin Valborgsmässoafton, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards