oskmar

Alla inlägg den 23 maj 2019

Av Elsa Mårtenzon - 23 maj 2019 16:30

 

Regnet, nyss fotat genom köksfönstret...

 

 

 

(Det som jag skrev på bloggen igårkväll kunde jag inte publicera förrän i morse för jag tappade uppkopplingen helt plötsligt. Men det finns här sedan i morse)

 

I dag har vädret inte varit riktigt människovänligt, det har blåst och regnat hela dagen utan uppehåll.

Det var 3 plusgrader i morse och däromkring har det hållit sig under dagen.

Men det har varit bra arbetsväder inomhus och det välkomnade jag i morse. Man behöver ju inte längta ut när det ser ut som i dag.

Just nu är det 4 plusgrader, det regnar och blåsten kommer från norr.

Men gräset stortrivs, det växer och växer och växer.

Sedan i måndagskväll har halva häggen stått i blom, den sidan på den som vätter mot söder blommar, sidan mot norr ä det fortfarande knoppar bara. Och det är ovanligt tidigt för häggens blomning i år, åtminstone här.

 

Jag har haft besök av en som såg till att det blev extrajobb för mig i dag, nämligen sotaren.

Har man som jag en vedspis i köket så blir det till att storstäda efter sotning.

Men vedspisen den vill jag inte vara utan för allt smör i Småland, det är mest för att det är en mysig värme när det är kallvintern. Jag har bergvärme och klarar mig så länge jag är i farten, men när jag sätter mig och inget annat gör än kanske löser korsord, då blir jag frusen och gör upp en brasa, det kan bli först på eftermiddan eller kvällen.

Då är det härligt med en vedspis!

 

Lars Adaktusson, KD, är i fortsatt blåsväder och nu är det väl frågan om han inte tagit till en nödlögn också. 

Till och med i ett mycket tveksamt fall har han röstat nej till abort. Det har han, säger han, gett en förklaring till, men det finns ingen förklaring när media söker efter den.

Nu håller han sig undan intervjuer av media- så nu är det pinsamt för herrn i fråga.

Han har även enligt kvart i fem- nyheterna, tackat nej till söndagskvällens valvaka.

Ytterligare ett fall där inte haspeln varit riktigt på.

 

Dagens namn är: Desideria och Desiree, grattis till er med dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards