oskmar

Alla inlägg den 25 maj 2019

Av Elsa Mårtenzon - 25 maj 2019 17:45

 

Alla lövträd och buskar har fått sina löv och häggen blommar sedan en vecka tillbaka, supertidigt för att vara Södra Lappland.

 

 

 

Det har varit en molnig dag men inte regnat, men under natten regnade det.

Ute ser det ut som om det skulle vara midsommar vid det här laget, våren måste vara minst tre veckor före än den brukar vara nu. 

Just nu är 11 grader varmt och en nästan stilla sjö, under dagen har det varit mest spegelblankt på sjön.

 

Det har varit perfekt städarväder tycker jag och har städat hallen och bytt gardiner och mattor där, nu får det vara vårstädat där också.

I morron ska jag ta ett tag med badrummet och längtar därför inte efter solen i morron heller.

 

Jag har lyssant på TV:n och radion under städningen hela dagen, jag tror inte att det varit så mycket prat och valrörelse som i år inför tidigare EU- val. Det kan nog behövas och det sägs på nyheterna att i år är det ett stort valdeltagande, som det inte varit förut. De säger också att förtidsröstningen är ovanligt stor detta år.

Och imorronkväll då får vi höra resultatet, det blir spännande.

Det var höga tongångar i slutdebatten på SVT i gårkväll, fast jag har sett den i dag, jag ville inte missa Let´s dance igår kväll.

 

Jag ska fatta mig kort ikväll och tänker avsluta här och ta ledigt efter en jobbig arbetsdag. Sju dagar i veckan kan bli lite väl mycket ibland för en ålderstigen, så nu tar jag ledigt resten av kvällen.

 

Dagens namn är: Urban, grattis till dig!

 

Ha en riktigt bra lördagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards