oskmar

Alla inlägg den 26 maj 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 maj 2019 16:53

 

Luckor i molntäcket i väster och solen ges chansen att visa sig, åtmintone ikväll.

 

 

 

Det har varit moln på hela himlen i dag också och det hade jag inget emot.

Från morron var sjön stilla men mitt på dagen ungefär började den röra på sig, vinden har kommit från norr och varit måttlig. En regnskur på förmiddan, inte så våldsam.

Just nu är det 11 grader varmt och det blåser från norr fortfarande.

Nu skiner solen, för tillfället!

 

Äntligen är jag klar med fönstren och vårstädningen på nedervåningen, bara fönstren på brokvisten kvar, dem hoppas jag kunna ta mig an under morgondagen, beroende på vädret.

 

På eftermiddan har jag blivit uppvaktad på morsdag, först kom Jan Peter, sedan hade nog Anders skickat Lovisa och Laila med sin uppvaktning. Ev är han borta, jag frågade inte, han kan vara på resande fot, det är han ofta genom sitt jobb.

 

På förmiddan ringde det en från, ja var ifrån, det kommer jag inte ihåg, som frågade om han och hans systerdotter fick komma och hälsa på nån av första dagarna i juni.

Det svarade jag naturligtvis ja på, alla trevliga och vänligt sinnade är så välkomna till mig, det blir kul.

 

I dag har det varit bara om EU-valet på radion, ikväll kommer resultatet, vid elvatiden säger de. Det blir spännande att höra resultatet därför att det här valet skiljer sig från de tidigare. De säger att valdeltagandet har ökat mot förr, så långt som de ser tills nu.

Det kan ju vara ett helt avgörande val, ett val som jag bävar för om det blir högerpopulister/nationalister som tar en massa röster.

 

Läste i dag på Facebook att Muf är ute efter att publikservice ska tas bort, allt ska ju enligt den sidan privatiseras. De gillar väl inte att det finns grävande journalister, det är ju mycket som kommer i dagen som är obekvämt för dem. Det har vi ju sett flera exempel på senaste tiden.

Apropå privatisering så har de ju genom åren privatiserat mycket och inget har blivit bättre, tvärtom har allt blivit sämre och fortsätter bli sämre.

De har ju ett syfte med det och det förvånar mig att det diskuteras så lite hur dåligt alla privatiseringarna fungerar. Men om man tiger om det så finns det ju inte, det är ju en vanlig metod.

 

Nu ska jag stryka och hänga upp gardiner i badrummet och slutar här...

 

Dagens namn är: Vilhelmina och Vilma, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards