oskmar

Alla inlägg den 30 maj 2019

Av Elsa Mårtenzon - 30 maj 2019 17:50

 

Så här såg det ut i morse, men nu är det annat som gäller, just nu spöregnar det igen.

(Men jag tror att jag rört kameran, det verkar suddigt, ingen mästerfotograf precis.)

 

 

I morse var himlen klarblå och grann, under dagen har det växlat med sol och moln. När solen varit framme har det varit vederkvickande och rätt som det var i eftermiddag kom det en riktigt blöt regnskur. Det är inte särskilt långt borta således, kan nog komma flera under kvällen som det syns på himlen. Det har i alla fall varit tvåsiffrigt gradantal i dag och det är ju ett plus.

Just nu är det 11 grader varmt  och vinden har vänt och kommer nu från sydost, rätt så friska vindar, med vita vågkammar.

 

Ja, i dag har jag haft främmande, Elsa och Christin har varit hit. De kom strax före tolv och åkte strax före fem, vi hade en del timmar på oss men samtalsämnena fattades oss inte. Vi har behandlat värlsläget, läget inom riket, läget inom kommunen, gamla  minnen, livet i stort och i smått och döden. Man hinner mycket på några timmar.

Vi har inga direkta lösningar på det som vi tycker är felande, men vi har heller inte utgett oss för kunna förändra världen på en dag så här.  

Det måste de som är avlönade för det ta tag i. Vi avlönar ju många för att göra det bästa för oss alla, men vi vill se resultat som kommer de som behöver det mest till del.

 

Nu tycker jag det är dags med stadigt väder så att det går att klippa gräset nån gång. Fy vad det växer och jag vill inte att det ska behövas en lie för att korta det.

Men så länge det regnar flera gånger varje dag är det ingen mening att sätta sig på gräsklipparen.

 

Nu tror jag att jag ska sätta mig vid TV:n och slappa resten av kvällen. Det är inte så nyttigt att slappa men det finns ju något som lockar med det också. Jag tar ledigt...

 

Dagens namn är: Vera och Veronika, Grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra "flygardag", torsdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards