oskmar

Alla inlägg den 6 juni 2019

Av Elsa Mårtenzon - 6 juni 2019 17:15

 

För ca en timme sedan såg det ut så här när jag tittade ut genom fönstret. Men inte nu längre, nu faller det lite stora och blöta regndroppar. Men det verkar vara högst tillfälligt...

 

 

 

I dag har det varit sommar fullt ut, hittills som mest 26,6 grader varmt i skuggan.

Ja, mera än så behöver inte jag i alla fall, det ska gå att röra sig också.

Jag ska gå ner i andra huset och hämta fläkten i kväll för i natt kommer den behövas.

Det har varit vackert på sjön i dag, för det mesta en blank och stilla yta.

Just är det 26,5 grader och solen gassar, lite tunna skyar syns där ovan som inte alls stör på något vis.

 

I dag har dagen D firats i Europa, den dag när Normandie invaderades. En blodig historia med mellan 2,500- 3000 dödade soldater, men som äntligen gjorde slut på nazityskkland och andra världskriget. En dag som förändrade världen och som man inte vill ska upprepas mera, aldrig aldrig mera!

Men det verkar som att glömskan inträtt på många sätt, tyvärr. Det fattar jag inte, det är över mitt huvud hur man kan blunda för och "glömma" något så grymt och blodigt som andra världskriget.

 

I dag har jag klippt gräs i flera timmar, men ändå är det jättemycket kvar. Det är så tjockt och långt gräs så gräsklipparen lägger av ibland, inte bra.

 

I morse fick jag reda på att jag ska få främmande i morron och då blir det ett uppehåll igen i klippandet. Jag hoppas att jag hinner ta itu med det på eftermiddan ett tag i alla fall.

Jag borde vara ute och klippa nu, men jag är nöjd för den här dagen.

 

Jag har planterat lite blommor på eftermiddan från Genbäcks.

När jag var klar med det kom Ingrid med mera blommor. Hon har haft en hel del pyssel med att driva upp plantor inomhus under vårvintern och nu har hon svårt att få plats med alla, därför fick jag en del och hon ska komma med mera sedan.

 

Nu tänker jag ta ledigt resten av kvällen och slutar här och nu...

 

Dagens namn är. Gustaf och Gösta, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll/nationaldagskväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards