oskmar

Alla inlägg den 8 juni 2019

Av Elsa Mårtenzon - 8 juni 2019 17:48

 

I kväll fick Käringholmen en inramning. Det är så sagolikt vackert ute i kväll att jag blir tårögd när jag skådar skönheten ute i naturen.

 

 

 

I gårkväll blev det hela himlen öppnar sig på vid gavel, som det regnade och åskade.

Hela förmiddan i dag var molnig, men på eftermiddan har det varit solsken och jättevarmt. Jag har suttit ute nu en timme men det var för varmt för att det skulle vara en njutning - så jag gick in.

Just nu är det 22 grader varmt i skuggan och sjön är som en spegel. Himlen blå och nästan utan moln, endast några smala stråk i öster.

 

Det var dumt att det var blött i gräset så länge i dag efter kvällens och nattens regn, jag har inte kunnat klippa gräs.

Gick ner i museet istället och började städa där,  men det blev bara en början. Det var så varmt så jag gav upp efter ett tag, det ska jag fortsätta med när det blir kallblås´n.

 

I dag har Laila och Lovisa hälsat på, annars har jag varit själv hela dagen.

 

Sprängningsdådet i Linköping var väl för fruktansvärt, hur kan folk bli så galna?

Ca 250 lägenheter söndersprängda, ett vansinnesdåd och det finns ännu ingen misstänkt och ingen gripen.

Man får väl verkligen hoppas att det kommer fram vem eller vilka som ligger bakom dådet och att den eller de skyldiga grips. Otroligt att ingen människa är dödligt skadad som det ser ut där.

 

Nu är det så vackert ute att jag måste göra mig en tur med kameran...

 

Dagens namn är: Eivor och Majvor, grattis till er som har dessa namn!

 

Ha en riktigt fin lördagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards