oskmar

Alla inlägg den 27 juni 2019

Av Elsa Mårtenzon - 27 juni 2019 17:28

 

Buskarna bär blommor i överflöd i sommar, eller hur?

 

 

Huvva, vad det blåst i dag!

Och inte har det varit så ljumma vindar direkt heller, när solen fått möjligheten att titta fram mellan molnen har det varit drägligare förstås. 

Det har gått vita vågor på sjön och det har mer än väl märkts.

Just nu är det 14 grader varmt i skuggan, det blåser liiite mindre, inte vita vågor i alla fall, men fullt tillräckligt för att man helst håller sig inomhus. Solen skiner och det är mest blått på himlen, endast några lätta moln här och där, just nu ialla fall.

Knepigt att man ska vänta tills det blir kväll innan det blir solsken, eller mera sol.

 

I morse gjorde jag min veckostädning och efter klockan elva har jag nog hållit mig utomhus för det mesta.

Först tvättade jag bilen och frös som bara den. Det var inte speciellt roligt att spola vatten på den i motvind, då blev jag lika blöt som bilen och frös ännu mera.

Men den blev ren i alla fall och det var det som var meningen.


När bilen var klar tog jag ut gräsklipparen igen och har nu klippt allt som ska klippas - tills nästa gång.

Nu är knivarna så slöa att det blir att dubbelklippa det mesta, åtminstone där det är tjockt och långt. Men Jan Peter har lovat mig att slipa dem i morron som tur är.

 

Jag har också gått runt med sekatören och klippt bort torra grenar från en del buskar. Apropå buskar så har jag inte sett så mycket blommor som i år på träd och buskar, de är översållade med blommor, grenverket och löven syns knappt. Det är tydligt att trots att det var en otroligt torr sommar förra året så har inte det påverkat buskar och träd negativt.

 

Nyss var det en väldigt hetsig debatt på radions P1 om avreglingarna/ privatiseringarna inom vården och skolan.

Han som var sakkunnig när det genomfördes på 1990-talet var nu väldigt kritisk hur det hela hade utvecklats, han var väldigt missbelåten med resultatet av privatiseringarna. 

Men den borgerliga politikern som var med kunde inte se några fel med resultaten.

Det är märkligt att politiker inte kan erkänna när något går fel, som de själva genomfört, bara det som andra gör, det kan de kritisera, högljutt och det är alltid för lite och för sent, samt dåliga förslag.

Jag tycker att det syns hur tydligt som helst att det gått helt snett med skolan och det har blivit värre istället för bättre.

Det är alldeles klart och tydligt att, det är pengar som jagas i privata skolor och inom privata vården, de multisjuka vill de helst slippa för de kostar för mycket pengar.

Och de elever som inte är de allra bästa vill de också slippa, för det blir dyrare om de måste sätta in extra resurser. Fy sjutton för detta eländes elände som har gått så snett!

 

Dagens namn är: Selma och Fingal, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards