oskmar

Alla inlägg den 28 juni 2019

Av Elsa Mårtenzon - 28 juni 2019 18:33

 

Mitt gårdsmuseum som du ser i mitten av denna bild är nu klart för att ta emot besök, om du skulle vara intresserad. Ett måste är att du ringer mig dagen före och avtalar en tid så att jag med säkerhet är hemma. Mitt telnr 070 212 27 69.

Välkommen om du är intresserad av hur ett bondehem fungerade på slutet av 1800- talet och 1900- talet!

 

 

Inte mycket till sommarväder i dag heller!

Det har inte blåst som i går men varit en dag helt utan en skymt av solen. Himlen har varit mer eller mindre jämngrå och gradantalet har hållit sig omkring 11-14 grader.

Just nu är det 13,9 grader och fortfarande grå himmel. Men på sjön är det endast en svag krusning, från nordväst, bättre än i går på den fronten i alla fall.

 

I Frankrike har det på ett ställe i dag uppmätts som mest 45,8 värmegrader - så mycket vill vi absolut inte ha det, det är hälsovådligt, två har avlidit av värmen i dag i Frankrike.

 

Jag har varit i Strömsund med Ann Cathrine i dag och där var vädret lika som här. Det var svårt att veta vad man skulle ta på sig för kläder i morse för att slippa frysa, man vill ju gärna ha sommarkläder när det är slutet av juni.

Jag kom hem vid femtiden i kväll och har nu fått mig något till livs, sedan blir det nog inte annat än Tv-tittande under kvällen.

Synd bara att det är inte så mycket till program på sommaren, det är mest bara repriser eller något annat som jag inte är intresserad av. Sämst är det på helgerna, då tar de för givet förstås att folk inte sitter inne när det är sommar och ser på TV. Men vad ska jag göra en sån här "gråkall" kväll? Det är frågan det...

 

Och i dag har Liberalerna valt sin nya partiledare, det blir spännande att se om hon kan vända deras nedåtgående trend när det gäller op- siffrorna, de har aldrig varit så dåliga som nu, urusla minst sagt.

Siffror går neråt för KD också nu, det hade de nog inte väntat sig. Det kan de tacka i första hand Adaktusson.

Siffrorna har också sjunkit för SD, det hade de nog inte heller väntat sig, så hoppstora som de varit. De trodde ju minst av allt i höstas att de var störst, bäst och vackrast och förväntade sig den största segern någonsin.

Min övertygelse är att nu framgent kommer de att dala mer och mer. Och då börjar det gå åt rätt håll, enligt min mening. Sanningen kommer ikapp till sist!

Det går ju knappt en dag nu utan att man läser om deras olika urklumpiga uttalanden och det är från de som nu är aktiva politiker i olika kommuner, där avslöjar de sig själva på löpande band. Och det är bra att deras rätta jag kommer i dagen!

 

Dagens namn är: Leo, grattis till dig som heter så!

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards