oskmar

Direktlänk till inlägg 30 juni 2019

Juni 2019 06 30 regnar

Av Elsa Mårtenzon - 30 juni 2019 17:02

 

En sen kväll förra veckan var det "strålande" moln på himlen. Strålande därför att det såg ut som strålar, vackert var det men bilden blev tyvärr för mörk.

 

 

 

Vid tvåtiden i dag kom regnet och det är bra, det är välbehövligt.

I morse var sjön helt stilla men solen höll sig undan, bara några enstaka kortvariga visiter- sen, borta igen.

Sedan mitt på dagen har det varit lite lagom, måttlig vind från sydost.

Just nu är det 12 grader varmt, under dagen har det varit som mest strax över 15 grader, när jag kollat i alla fall.

Nu är himlen helt tät, men det pågår ju ett fint strilande välgörande regn.

Sedan kan jag tänka mig att det skulle få vända efter regnet och bli lite värme och solsken. Men, inte enligt YR ser ut så, tyvärr.

 

I dag har jag inte sett en enda levande människa. Ja, ingen död människa heller förstås.

Jo, förresten kvart i åtta i morse kom det vandrande en "mysko" karl förbi på väg mot byn. Det var ingen som hörde till den här gården och mig, jag kände inte igen vederbörande heller. Men jag kan gissa vad anledningen till den vandringen var, den tiden på morron.

 

Det ringde en från Härnösand och tingade tid för sig och sin sambo i museet nästa onsdag. Och det är klart att de är välkomna, det är så roligt att få träffa nya människor.

Han hade läst både Bellviksboken och Nybäcksboken.

 

Jag har trimmat gräs i dag i två omgångar. Först en gång tills batteriet tog slut och en gång till efter laddning. Det var faktiskt riktigt skönt ute då, sjön låg ju stilla och jag behövde ingen jacka.

Nu är det inte så mycket som är otrimmat, fortsättning följer beroende på väder.

 

För övrigt i dag har jag haft sällskap av radion och på morron TV.

Jag vet t ex att Trump har promenerat över till Nord Korea några steg över gränsen, den förste amerikanske presidenten som gjort den manövern. Han betraktar sig själv som modig, säger han. Det var ingen som sköt på honom.  

De har beslutat att fortsätta "fredssamtalen.

Ja, det är ju bättre om de pratar med varandra istället för att utfärda hotelser på vardera håll.

G-20 mötet är avslutat och Kina och USA höll en lägre ton också när det gäller "handelskriget".

Han tänker nog inte riskera herr Trump att han förlorar kommande val.

Vi får se hur det utvecklar sig?

 

Dagens namn är: Elof och Leif, grattis till er som har dessa namn!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards