oskmar

Direktlänk till inlägg 6 juli 2019

Juli 2019 07 06 regn idag

Av Elsa Mårtenzon - 6 juli 2019 17:38

 

Massor av sly blev borttaget mellan träden här förr förra veckan, på flera ställen och det blev så bra.

En sån apparat ska skaffas, då blir det mycket lättsammare att hålla rent från sly, nu ser det ut som i en park där den gått fram.

 

 

 

En dag med regn ibland och ibland inte regn, gradantalet har hållit sig omkring 11-15 grader och ingen sol alls.

Just nu under tidig kväll är det 13,5 grader och både ljusa och mörka moln därovan. Det regnar inte nu och är svag nordlig vind.

 

I dag var vi fem personer vid elvakaffet, det var fyra flera än i går det. Efter det har det varit alltför lugnt, tycker jag.

 Nu grävs det på ett ställe här, de försöker komma ner till Kina, det blir spännande.  Jag har nyss varit dit och hälsat på och de tyckte att det gick riktigt bra, alla var nöjda.

 

Hittills verkar det gå bra för fotbollstjejerna också. Hoppas det fortsätter så, men ingenting är säkert förrän tiden är slut och signalen har gått.

 

Nu är det tydligen tomt på ord igen, eller lusten till att hitta orden.

Jag tror att jag går på semester nu, tills i morronkväll.

Nu ska jag se på fotbollen...

 

Dagens namn är: Esaias och Jessika, heter någon Esaias numera?

Grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses! 

 

Ps/ 

Nästa söndagskväll den 14 juli har Matti och Mikael sin konsert på gammelskolan i Bellvik. Hoppas publiken inte sviker, i år är det väl en bättre tidpunkt. Förra sommaren var det en lördagkväll och massa andra tillställningar som de skulle konkurera med. Allt ska ju hända häruppe under semestertiden i juli månad och då kan det bli anhopning vissa kvällar, särskilt lördagkväll.

Ja, de hade publik förra sommaren också, men inte lika mycket som gångerna innan, på grund av konkurrens.

Jag hoppas det blir vackert väder nästa söndagkväll, då bjuds publiken på en vacker vy också, med sjön framför den gamla skolan.

Ds/

Hej då!

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards