oskmar

Alla inlägg den 8 juli 2019

Av Elsa Mårtenzon - 8 juli 2019 19:56

 

Här var Tim och Freja småbarn, annat är det nu, när man är nio och sex år...

 

 

Det har varit rätt så bra väder i dag, omkring 15 -17 grader, vad mer kan man begära?  

Just nu när klockan 21.05 är det 15 grader varmt och nordvästlig, måttlig vind och mycket på himlen är blått.

 

I dag har jag haft tunnbrödsbagare här, Ingrid, Nils Gunnar och deras sonson Jon.

Jon har äver provat på att baka tunnbröd, han har både kavlat, rullat och gräddat. Roligt när ungdomar vill lära sig, tycker jag.

Jag lagade en enkel måndagsmiddag åt dem när de var klara, nytt för Jon. Jag gjorde buding, "bonnamat" som han aldrig ätit. Men han sa att det var gott, han vågade väl inte säga annat.

Men han gillar kamsen också, det har han gjort sedan han var lill liten och då kan man nog även gilla buding, båda är ju gammeldags mat som varit vanligt i våra trakter.

 

Jag fick sex tunnbrödspåsar av dem när de kom in för att äta. Jag ville betala dem, men då sa Ingrid: Men sluuuta! Vi använder din bagarstuga och när vi är här och bakar så bjuder du på mat. Så det var bara att säga, tack så mycket!

 

Nu har jag sett på Lotta på Liseberg mellan raderna här och nu ska jag se slutet innan jag avslutar.

 

Nu är klockan 21.35 och jag har varvat både nyheter och Lotta med varandra.

Nu är himlen nästan helblå och solen skiner grant på holmarna på andra sidan sjön och det är 15,5 grader varmt, det bästa på länge.

 

Dagens namn är: Kjell, jag säger Grattis till Kjell! På söndagkväll kan du och Evy komma på Mikaels och Mattis konsert, som ni gjort tidigare år.

 

Ha en fin fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards