oskmar

Alla inlägg den 9 juli 2019

Av Elsa Mårtenzon - 9 juli 2019 18:29

 

Sommardag med sommarmoln, härliga tider strålande tider!

 

 

 

I dag har det varit sommarkänsla hela dagen!

Det har varit växlande molnighet och varmt nog, för mig i alla fall, omkring 20 grader. Samt rätt så friska vindar som hållit ohyran på behörigt avstånd och det är ju skönt.

Just nu är det 19 grader varmt i skuggan och rätt så mycket blått på himlen. Vinden kommer från norr, men är ljummen ändå faktiskt.

I dag har det alltså varit riktigt skönt att vara ute, jag har vandrat runt åkern här i en och en halv timme. Mobilen i näven, om det skulle dyka upp några motiv att föreviga.

 

Jag var ner på kyrkogården i morse och vattnade och där träffade jag för första gången en flitig läsare av min blogg och före det när Bellviks hemsida fanns och jag skrev där.

Det var Anna Maja från Ormsjö, hon sa att hon nu läste bloggen varje morron, det som jag skrivit kvällen före.

Fortsätt med det Anna Maja, det har jag inget emot!

Jag minns att min mamma pratade om Anna Maja som hade affär i Ormsjö då, jag tror att hon handlade hos dig, kanske åkte de med August i Lövstrand, när han körde taxin åt n´Algot på handlartur. Det var när vi bodde i Hoting så jag har ingen riktig kläm på hur det var.

 

Jag har lyssnat två dagar nu på korrespodenterna i P1, när de rapporterar från IS- lägren, med IS- kvinnorna och deras barn. Det är de svenska kvinnorna som befunnit sig med IS-krigarna och de känner då absolut inte någon som helst ånger över vad de gjort och vad de givit sig hän åt, inte i de intervjuer som jag hört i alla fall.

De ska fostra sina barn till IS-krigare säger de och de hoppas att kalifatet återuppstår, det ska de kämpa för. 

De ska ha sina barn i skolor som skiljer pojkar och flickor åt och de ska plugga koranen.

Men för Guds skull stanna där ni är och kom inte tillbaka till Sverige! Med dessa åsikter har ni inget här att göra!

Jag säger stackars, stackars barn som har dessa föräldrar, eller dessa mammor. Barnen har inte haft möjligheten att välja föräldrar, så dem är det synd om. 

Fy, fy och fy!!!

 

Dagens namn är: Andre och Andrea, grattis till er på namnsdagen!

 

Ha en fin fortsättning på tidagens kväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards