oskmar

Alla inlägg den 20 juli 2019

Av Elsa Mårtenzon - 20 juli 2019 21:08

 

När Michael gjorde eld i rökstuten igårkväll, fisken blev perfekt rökt och jättegod.

Det där gör han nog om många gånger...

 

 

Varmt och soligt hela dagen.

Men, ikväll då kom världens regnskur, med stora jätteblöta regndroppar. Hux flux började det blåsa kraftigt och sedan brakade regnet loss som en blixt från klar himmel. 

Just nu när klockan är 21.20 har regnet slutat och solen har fått komma fram igen, men det är betydligt svalare än innan regnet. Ingen åska har vi hört, det var en vanlig kraftig regnskur.

Sjön är nu nästan helt lugn igen och vinden kommer från sydost. Det är 15,5 grader varmt.

 

Ikväll har jag varit bjuden på Näsudden på middag. Det uppskattar jag av hela mitt hjärta, jag har de flesta middagar i min ensamhet och då är det trevligt om jag får sällskap av flera nån gång ibland, maten smakar mycket bättre när man har sällskap.

Ann Chatrine fick skjutsa hem mig för att det var så blött, när jag gick dit var det solsken och varmt. Jag var tveksam om jag ska köra bil dit, men valde att gå, det var nog därför regnet kom. Tack för maten den var god!

 

I dag har jag haft Stockholmsfrämmande hela dagen. Teddy och Freddy kom klockan 12 och åkte härifrån klockan fem, så jag har inte gjort ett dugg nytta alls på hela dagen.

Jag körde ut klipparen klockan tio i morse och körde in den igen kvart över fem, utan att ha klippt ett enda grässtrå. Nu satsar jag på morgondagen istället, då måste jag absolut klippa, det har växt som fasen efter regnet.

 

I många, många år har Teddy och Freddy kommit och hälsat hit ner på Näset en dag när de är här uppe från Stockholm. Men nu tycker de att deras bekantskapskrets här uppe har krymt oroväckande mycket, det är många av deras bekanta som lämnat den jordiska vandringen.

Deras mamma var född i Bellvik men flyttade i sin ungdom till Stockholm, som så många andra unga flickor från Bellvik gjorde då. Som barn vistades de i Bellvik hos sin mormor och sedan har de nog besökt Bellvik så gott som varje sommar. Och det fortsätter de med även nu, men nu säger de när de ska fara härifrån varje gång, vi kanske ses nästa sommar igen. Och jag svarar, det är klart att vi gör, man måste ju tro på framtiden.

 

Det här var två dagar som jag knappt varit själv något alls, igårkväll kom också Kerstin en sväng och hälsade på.

Men, det blir snart tillbaka till det vanliga igen när sommaren är över och alla återvänt till sitt igen. Och nu märks det mer än väl att vi är på väg mot höst för nu är det ganska mörkt sent på kvällen när solen gjort kväll.

Sommaren går alldeles för fort!

 

Dagens namn är: Margareta och Greta, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en bra fortsätting på lördagens sena kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards