oskmar

Alla inlägg den 26 juli 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 juli 2019 22:48

 

Vilda blommor är färggranna och vackra, för 2-3 dagar sedan när jag gick förbi där var de fräscha och fina. I dag hade det fått nog av sol och hetta och hade vissnat.

 

 

Det har varit för varmt för modemet i dag tydligen för jag har inte kunnat komma ut på nätet tidigare ikväll. Jag har försökt flera gånger och inget har hjälpt, men nu kom Michael och han fick igång det. 

Jag frågar: Vad gjorde du då?

Han svarar: Vet inte.

Hur ska jag veta nästa gång det händer då???

 

Det har varit över 30 grader varmt i dag, alldeles åt skogen!

Jag fattar inte hur de kan leva de som har över 40 grader. Jag har sökt mig till skugga när jag varit ute, men har ju försökt att vara i rörelse. Det går ju inte att bara sitta rakt upp och ner heller, röra mig behöver jag.

För det mesta har sjön varit helt stilla och inte blir det bättre av det.

När det är kallt och blåsigt då längtar man efter värme och sol. Men jag har ju talat om flera gånger för vädergudarna, att jag är nöjd med 20 grader, sol och vindstilla.

 

I dag har Ingrid varit hit och fikat med mig, annars har det varit lugnt!

I kväll har jag varit på Näsudden en sväng och blev bjuden på mat, jag hade ju redan ätit men blev frestad att vara med ändå. De flesta av mina måltider är i ensamhet därför går det ner ännu mera om jag har sällskap och är alltid godare då.

 

I dag har det varit flitigt med båttrafik på sjön, på grund av vädret så klart har de väl längtat ut på vattnet.

Jan Peter och Ann Cathrine for också ut med båten, men blev inte länge. Det hade ju blivit för varmt på sjön också när den låg helt stilla och där är det svårt leta skugga.

 

Just nu när klockan är 15 minuter över elva är det 21 grader varmt och sjön är fortfarande lugn. Det finns inga moln på himlen och den är svagt rosafärgad av solens nedgång.

Och jag har öppnat alla fönster och dörren på vid gavel för att få till lite svalka här inne.

 

Dagens namn är:  Jesper, grattis på dig!

 

Ha en sval och skön natt, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards