oskmar

Alla inlägg den 28 juli 2019

Av Elsa Mårtenzon - 28 juli 2019 19:46

 

Första gänget, som kom klockan ett i dag och gjorde besök i museet.

Det andra gänget som kom ikväll blev inte förevigade för jag glömde mobilen inne då.

 

 

Det har varit varmt även i dag, men lindrigare på grund av att det varit rätt så friska vindar- som har varit skönt.

Det har kanske varit ett par tre grader mindre än igår också, jag har inte kollat någon termometer och vet inte.

Just nu är det 24 grader varmt i skuggan, nästan molfritt på himlen och blåsten kommer från sydost.

Nu en timme senare är det 23 grader varmt och lite molntussar här och där på himlen, som skimrar av solens sken.

 

Det har varit full rulle hela dagen och jag har knappt varit ensam alls i dag heller.

Klockan elva kom första fikagänget och vi satt ute i solen, som var skönare idag på grund av friska vindar.

 

Klockan ett kom det fyra museibesökare som ringde på morron och tingade en visning.

Det var ett par från Fritsla som varit på barndop på sina barnbarn igår, tvillingar.

En kvinna, mamman till tvillingarna som bor i Falkenberg, men som har rötter i Bellvik, samt hennes mor som kommer från Vilhelmina.

Efter visningen ville jag bjuda dem på kaffe men de hade inte tid, paret skulle tillbaka till Fritsla i eftermiddag, de kände sig stressade därför och tackade nej till fikat.

 

Det gick ett par timmar och sedan kom Kerstin, som ville säga hej då för hon åker hem i morronbitti, jättesynd.

Jag har inte hunnit hälsa på där mer än en gång denna sommar. Hon har haft fullt upp med besök av släktingar i stort sett hela tiden och jag har haft fullt upp på Näset med mina besökare.

Vi pratade ett par timmar, vi har alltid mycket att prata om.

Jag kommer att sakna våra pratstunder Kerstin! Tiden gick alldeles för fort, sommaren bara försvann med en rasande fart.

 

Ja, så hann jag få i mig lite snabblagad mat och diska då kom det flera museibesökare.

De hade kommit sjövägen från Dorotea och var på besök på Näsudden och kom ner och tittade i museet.

Det blev alltså full dag i dag också. 

Men jag befarar att från och med i morron kommer mycket av det roliga att avta betydligt. Semestrarna är över för många och de har återvänt till vardagen igen i helgen.

Men det har varit roligt så länge det varat och jag hoppas att det inte är helt över med nya besökare. Jag stortrivs när jag får träffa många nya personer och jag trivs även när jag träffar gamla bekanta. Men, sommaren gick alldeles för fort!

 

Dagens namn är: Botvid och Seved, ovanliga namn numera skulle jag tro. Men om det finns några så grattis!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards