oskmar

Alla inlägg den 11 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 11 augusti 2019 18:22

 

En kväll  i juli månad, mörkret börjar hinna ifatt oss och det kändes som att hösten närmade sig. Nu är vi ännu närmare höst, det är riktigt mörkt sent på kvällen nu, det finns ingen återvändo...

 

 

Kväll igen! Och fort går det, snart halva augusti nu också, fy så fort tiden går.

 

Dagen har bjudit på en hel del regn och varit tämligen grå och blöt. Nyss tömde jag 5 mm ur regnmätaren och än är det inte slut.

Just nu är det 16 grader varmt och det regnar, molnen flyger i vindriktningen och vinden kommer från sydost.

 

I går kväll bestämde jag mig för att göra så lite som möjligt i dag. Men ändrade mig i morse och det blev bullbak. Jag har gjort många bullbak under sommaren, men det har gått åt en hel del så det behövdes nya nu.

 

De besökare jag haft i dag har haft eld i baken och kommit lika fort som de farit igen

På förmiddan när jag stod vid köksfönstret och hällde upp bulldegen på bakbordet stod det plötsligt två karlar framför mig med en tummstock i näven och blickarna riktad mot taket.

Men så snabbt i väg så jag hann inte ställa en fråga ens. Ja, jag hoppas fortsättning följer under hösten.

Michael var också in en sväng men det besöket pågick inte så många minuter det heller. Vad alla har bråttom!

 

De två 65-åringar i Norge som lyckades övermanna en beväpnad terrorist gjorde verkligen en bragd. De kunde hålla fast honom tills polisen kom och utan att han hann skjuta en enda människa. En ytterst farlig räddning men som slutade lyckligt ändå. Det kunde slutat med massmord där också som på många andra ställen.

De har kunnat konstatera att han var en varm anhängare av terroristen på Nya Zeland som mejade ner ett 50- tal, om jag minns rätt antal.

Världen är full av all möjlig "ohyra" och man undrar om det över huvud taget kommer att ändras till det bättre någonsin, det är svårt att tro på det vid det här laget.

Och då finns det dessutom ledare i världen som har gått in för att elda upp hatet mellan folken. Gissa vem?

Och politiska partier som har samma motto som han har. Och deras anhängare "lyder" blint och tror därmed att det är världens "frälsare"!?? Huvva!

 

I dag har Gunnel och jag lagt upp en plan för mini- kusinträffen nästa måndag. I morron ska jag höra med Nils Gunnar vad han tycker, om våra planer kommer att passa Ingrid och han, vilka synpunkter de har på upplägget?

 

Dagens namn är: Susanna, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards