oskmar

Alla inlägg den 13 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 13 augusti 2019 17:51

 

Dagens museibesökare, det är inte alla gånger jag kommer ihåg att ta en bild på dem, men i dag gjorde jag det.

Och jag frågar om jag får använda bilden på bloggen eller Facebook, jag gör det inte utan lov...

 

 

Det har varit grå himmel i dag också, men minimalt med regn, lite skvitter nån gång.

Varmt i luften och lagom vind som inte stört.

Men nu kan det gärna få bli lite solsken, det skulle inte skada oss.

Just nu är det 16 grader varmt och sydostlig svag vind. Grå himmel fortfarande.

 

Jag har inte gjort särskilt stor nytta i dag, bara det mest nödvändiga, Jag känner mig som en goddagspilt, som de sa förr om dem som lät tiden bara gå utan att göra någonting.

Men vid min ålder har man rätt att välja själv hur man fördelar tiden. Jag sköter mitt utan hjälp av Rutbidrag, det är ju ändå mest till för dem som har det ordentligt förspänt, för det mesta.

 

Jag var in till Dorotea i morse och det blev då nödvändigt med en biltvätt närmaste dagarna.

Otroligt nog har jag inte behövt tvätta bilen mer än två gånger hittills i sommar. Beror så klart på att det inte regnat särskilt ofta och att jag inte är ute och kör varje dag heller. Jag skitar inte ned i miljön i onödan minsann.

 

När jag kommit hem kom Ingrid och hälsade på en sväng, jag är inte helt bortglömd alltså.

När hon åkte härifrån så fick jag museibesökare, helt oväntat, från Havsnäs i Jämtland. Ett par som bott på lite olika ställen i sitt liv, bland annat i Stockholm.

Och nu i Havsnäs och där har de ett litet jordbruk med sex kor och höns, bland annat. 

Litet annorlunda det än att bo i den kungliga huvudstaden, men jag uppfattade att de trivdes bättre med det lantliga livet. Mannen i fråga hade sina rötter i Västerbotten och var väl inte helt främmande för bondebygder.

 

Ja, det är väl i stort sett vad min tisdag bestått av, men jag har många timmar av den kvar eftersom jag inte går till sängs förrän vid tolvtiden på kvällarna. Livet är för kort för att sovas bort, eller hur?

 

Nu ska jag ringa Jan Peter innan Allsången börjar, som jag inte tyckt varit så värst bra i sommar. 

Jag avslutar mina rader därmed.

 

Dagens namn är: Kaj, grattis till er som har det namnet!

 

Ha en fin avslutning på tisdagens kväll och lev och må väl, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards