oskmar

Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 19 augusti 2019 22:14

 

Javisst har jag tagit bilder ikväll men de har inte kommit längre än till mobilen än så länge, så det får bli en sjöbild ikväll. Jag tycker inte att det är något större fel på den heller. Så håll till godo!

 

 

Nä, nu är klockan så mycket att jag tänker fatta mig väldigt kort här.

Det har varit ett alldeles förträffligt väder i dag, varmt och sol med lagom vind hela dagen. Vi hade tur med vädret på vår kusinträff, det är alltid ännu roligare om vi kan bjuda på ett bra väder.

Nu är klockan nära halv elva på kvällen, det är 12 grader varmt och mörkret har lägrat sig över gården.

Men oj vad månen är grann ikväll, kopparröd och bildar en gata av guld över sjön!

 

Gunnel och Björn har gått till sin husvagn och jag knappar ner några rader om dagen i dag, innan jag också gör kväll.

 

Vi har i dag haft vår kusinträff och varit alla sedan halvfem och ätit middag, pratat minnen och umgåtts.

Det var jättetrevligt att träffas! En av dem hade vi aldrig träffat, han som släktforskat på historien om Arndt. Han hade nu kommit ända ner till 600- talet, men nu tror jag det hade tagit stopp.

Han är gift med en av våra kusiner och de bor i England.

Gunnel och jag har tillbringat hela dagen i mitt kök och känner oss ganska trötta efter dagen.

Men jag hade så tur att när jag kom in efter visningen i museet hade Ingrid, Gunnel och Björn plockat undan, diskat och torkat disken, så det slapp jag undan. Tur för mig!

Michael var in och åt innan han åkte upp till sig efter att ha fixat golvet som han påbörjade lördags.

Nu tänker jag göra kväll, efter en givande dag och kväll!

 

Dagens namn är: Magnus och Måns, grattis till er!

 

Ha en god natt och sov gott, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards