oskmar

Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 21 augusti 2019 18:33

 

Bordet dukat och strax var det varsågodat...

 

 

Det har varit lite svalare i luften idag, men rätt mycket solstunder ändå. Men, jag behövde ha på mig jacka på gräsklipparen i dag.

Åskskuren i går kväll gav inte mer än två mm, det blev ganska sparsamt.

I dag inget regn.

Just nu är det 13,4 grader varmt i skuggan och vinden kommer från norr. Ganska fritt från moln är det nu.

 

I dag har jag klippt hela "hägna" de gula ogräsblommorna var hela 25- 30 cm, har växt på sig bra i regnet. Nu är jag kvitt dem ett tag i alla fall.

 

Nyss ringde en kusin och frågade, bland annat om kusinträffen vi hade i måndags. Jag kan konstatera att han vet inte mycket om sina kusiner på sin fars sida, kanske aningen mer om kusinerna på sin mors sida- men är tveksam om det också.

Han kanske skulle komma till Bellvik, om allt går väl längre fram, sa han. Jag upplyser gärna och det verkar som att han inte har Bellviksboken ens. Han borde egentligen även ha Nybäcksboken för att få riktigt hum om sina släktförhållanden.

 

Men nog är det väl ganska kul att Trump är ute och vill köpa andra länder.

Han tror sig om mycket den mannen. Han gick på en nit när det gällde Grönland och Danmark och då blev han genomsur och ställde in det planerade statsbesöket i Danmark som skulle ske ganska snart.

Ja, småbarn kan också bli sura också om de inte får sin vilja igenom.

Förvånad blir nog ingen över hans tilltag numera, det kan komma rent av vad som helst från honom.

Han vill nog inte köpa Sverige, han tycker ju att det landet är mer eller mindre förstört, enligt honom och SD. 

 

Dagens namn är: Jon och Jonna, grattis till er!

 

Ha en fin avslutning på tisdagen och på kvällen, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards