oskmar

Alla inlägg den 25 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 25 augusti 2019 17:52

 

Bullbak i dag...

 

 

I dag har inte solen varit synlig alls och på eftermiddan har det regnat skur på skur.

Just nu är det 16 grader varmt och det ljusnar mer och mer på himlen, kanske blir det bättre väder under kvällen?

Vinden är jättesvag och kommer från - nja den är så svag att jag ser inte varifrån den kommer.

Nu skiner solen!

 

Nu har jag jagat tranorna hela veckan på mornarna, men i dag nöjde de sig inte med bara morronmålet i potatislandet, de var där även mitt på dagen.

Då tog jag ett nystan trasmattor som jag lindat flera varv runt där, nu får jag se om det hjälper.

Nu är jag så less på dem så jag spyr snart åt dem, fy,fy, fy!

 

I dag fick jag sällskap vid elvakaffet också, men nu börjar det säkert avta med besöken klockan elva på dagarna, alla är nog upptagna den tiden på dagen framöver vad jag kan förstå.

 

Det gråa och blöta vädret avgjorde min syssla i dag. Jag har bakat bullar igen, det var inte mycket kvar av förra baket.

Jag tänkte, bäst att passa på det ska ju bli varmt och solsken under veckan som kommer, då vill jag inte baka bullar.

OBS! Jag äter inte upp alla bullarna själv, då skulle jag väl rulla fram till slut.

 

Jag har inte ännu hört vad G7 mötet givit för resultat, det kan vara lite och ingenting dessvärre. De har inte varit eniga vad jag hört, så är det väl sällan när storTrumpen är med.

Det blir spännande att höra nyheterna ikväll. 

 

Igår höll Jimmie Å, SD, sitt sommartal och vuxna karlen var tvungen att ge sig på Greta Thunberg i sitt tal. Han är så löjlig så hälften räckte till.

Hon, 16 år, har gjort mera nytta än vad han någonsin kommer att göra, så det så! 

Han går fram och tillbaka på scenen och ser ut som han tror han är den store guden, men ack sååå liten.

Stor i orden men liten på jorden!  Han klarar sig med att så hat och att splittra folk som inte tänker sig för utan tror att han kan göra underverk???!!!

 

Dagens namn är: Lovisa och Louise, farmor hette Lovisa och jag heter Louise och ett av mina barnbarn heter Lovisa. 

Nu blev det mycket, men grattis till oss alla och flera därtill!

 

Ha en bra söndagskväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards