oskmar

Alla inlägg den 26 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 augusti 2019 16:57

 

Det här är min utsikt just nu. Jag tycker den är perfekt och bjuder gärna på den till mina läsare...

 

 

På morron var det regn och på eftermiddan solsken och varmt. Sjön har varit blank och fin, med vita svanar på som kanske samlas för färd till varmare länder så småningom.

Just nu är det 19 grader varmt, en liten krusning på sjön nu och grå himmel igen.

 

Det blir tydligen en liten minisommar några dagar nu. Det blir härligt, då ska jag plocka de svarta vinbären och göra saft. De röda har jag fått ge upp, det är bevingade uslingar som lagt beslag på dem. Jag gillar rödvinbärssaft bättre, men nöden har ingen lag.

I dag har Ann Cathrine köpt fem kilo lingon åt mig i Dorotea som jag ska hämta i morron hos Malin.

Det är första gången i mitt liv som jag köper lingon, det är Jan Peter som hållit mig med lingon de sista åren. Men igen, nöden har ingen lag, eller, nån gång ska vara den första.

Det finns inte så mycket lingon i år sägs det och det ser jag härnere också, där det varit rött med lingon på tuvorna förut där finns inte ett enda lingon nu.

 

Nu är tydligen G7- mötet avblåst och med en viss försening. Det är inte något dokument underskrivet, säger Macron. 

Det råder för stor oenighet i frågorna, de har tydligen träffats för att stångas litegrann och kanske göra nya försök, om det nu går.

Macron överraskade stort i går med att ha bjudit in Irans utrikesminister och alla var nog ängsliga hur Trump skulle reagera på det.

Men Macron hade nog krusat och smilat med honom så han höll sig på mattan, han är som ett barn. Det ska "smörjas" för att han ska bli nöjd och han vill uppleva sig som den viktigaste personen på alla möten.

De verkar i alla fall ha enats om att skänka ett antal miljoner, 214, för att bekämpa bränderna i Amazonas skogar, som väl var den viktigaste frågan på G7- mötet.

De har tydligen lovat att träffas och prata med varandra längre fram, Iran och USA.

Vi får se, det blir nog tiden som får utvisa det. Trump är ju som en vindflöjel och vänder sig som vinder vänder sig.

 

Dagens namn är: Östen, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards