oskmar

Alla inlägg den 29 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 29 augusti 2019 16:51

 

Klockan sex i morse såg himlen ut så här när jag drog upp rullgardinen i sovrummet.

Sedan blev det gråare på himlen och det räckte fram till klockan tre i eftermidddag. 

Men morgonen och soluppgången var grann...

 

 

 

I dag har himlen varit grå ända fram till klockan tre på eftermiddan. Sedan dess har solen visat sig litegrann ibland åtminstone.

Det har varit varmt ändå och sydlig vind.

Halv tolv i gårkväll var det 18 grader varmt och det är sista dagarna i augusti, som när det är sommar.

Just nu är det 20,3 grader varmt i skuggan, solen tittar fram av och till, det är sydlig vind.

 

Efter veckostädningen på förmiddan har jag plockat svarta vinbär, stora som vindruvor.

Har Saftmajan på spisen nu och saften sedan i går står i frysen.

Nu plockar jag inga mera vinbär, trots att det finns kvar på buskarna. Jag dricker inte mycket saft och det här blir mer än nog för mig.

 

Nu märks det att sommaren är över och alla är tillbaka i arbetsselen, för ingen har varit hit och druckit elvakaffe med mig den här veckan, men det vet jag ju om och blir inte överraskad.

 

Nyss var Tim hit och sålde jultidningar. Han hade fått katalogen i måndags och hade sålt för nästan 14 tusen redan och nått högsta premien nu, men hade många kvar att sälja till av sina trogna kunder.

Förra året gjorde han så bra affärer och han tycker nog att han ska inte vara sämre i år förstås.

 

Och Freja som började i förskoleklass i måndags, hon tycker att det är jättekul. Det låter bra det, hoppas att hon tycker det hela sin skoltid som hon har framför sig.

 

Nu är det höga tongångar i Storbrittanien, man undrar hur det ska sluta. Det är demonstrationer mot Boris Johnson, människor är mycket upprörda och han får hård kritik för sitt tillvägagångssätt att stänga parlamentet, utan att de knappt hinner debattera Brexit. Han har helt enkelt gjort en kupp, det blir spännande att följa hur det går framöver.

 

Dagens namn är: Hans och Hampus, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en bra fortsättning på torsdagens kväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards