oskmar

Direktlänk till inlägg 4 september 2019

September 2019 09 04 solig eftermiddag

Av Elsa Mårtenzon - 4 september 2019 16:38

 

Morgonstund har guld i mun, eller gyllne morron, gyllne morron, eller här är Gudagott att vara. Det är bara att välja vilket...

 

 

Vad jag kunde se så var det frost på bilrutorna i morse klockan sex och frost i gräset.

Ja, det får man räkna med sedan man kommit in i september, huvudsaken är att dagen blir fin.

Och det blev den, det har varit solsken och rätt varmt under hela eftermiddan.

Jag har varit ute och jobbat och jag blev faktiskt riktigt svettig i solskenet och då hör jag inte till dem som svettas så lätt, jag fryser oftare.

Just nu skiner solen och det är ytterst svag vind som kommer från sydost, det är 13,5 grader varmt i skuggan.

 

Senare 10 grader varmt och mera moln.

 

Jag har varit till tandläkaren i dag och åkte ner på kyrkogården när jag återvände hem. Och det var väl inte någon uppmuntrande upplevelse när det gällde de gravar som jag tittar till.

På en del var blommorna helt svarta på grund av regnet och på en del var det mängder med blomknoppar, men bladen hade ramlat av.

Det är alldeles tydligt att vädret inte varit det rätta den här sommaren heller, när det gäller växtligheten där.

På en del andra gravar var det hur blommigt och frodigt som helst, antagligen där de som bor på samhället som kan passa varje dag om det behövs. En del har nog även bytt ut blommorna kanske under sommaren. Ja, man får väl vara nöjd över att det var fint till att börja med.

 

Dramat fortsätter i parlamentet i Storbrittannien. De skriker sig blåa i ansiktet och att talmannen har någon röst kvar är otroligt.

Det fattas väl bara att de ska hoppa på varandra handgripligen också. Det finns ju parlament där de gör så också.

Spänningen stiger och hur det blir till slut det kan man ju suga på så länge. Det är nog många, många kringelkrokar kvar innan lösningen på detta gör sig gällande.

Det är frestande att säga, galningar, men det är ju fult att kalla folk så. Men jag undrar om de verkligen hade föreställt sig att det skulle bli så här invecklat?

I så fall hade de väl låtit det vara som det var, kvar i EU.

 

Är det nån som skulle vilja byta med befolkningen på Bahamas efter orkanen Dorian?

Såå fruktansvärt förstört som det är där nu, de flesta får väl börja om från början igen.

 

Tänk så lugnt och fint vi har här i vår höga nord! Än så länge, vi vet ju inte hur det

kommer förändras på grund av klimatförändringarna, mycket står ju skrivit i stjärnorna därvidlag.

Men nog får de känna på en hel del i de så kallade semesterparadisen redan nu.

Tur att jag har mitt paradis här - lugnt, skönt och tryggt!

 

I dag har vi fått veta att vi som bor i glesbygd inte ska behöva leva "fattiga" längre.

Vi ska få 137 kronor per månad i skattesänkning från första januari- i snitt.

Ja, jag har inte beklagat mig alls än så länge och idag när jag tankade upptäckte jag att bensinpriset gått ner, 15, 50 kronor i Dorotea idag! Men det är det ingen som bråkat om.

Ja, inte har vi den bästa sevicen, men vi har så mycket annat!

 

Dagens namn är: Gisela, grattis till dig!

 

Ha det så gott resten av onsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards