oskmar

Direktlänk till inlägg 9 september 2019

September 2019 09 09 sol och vackert

Av Elsa Mårtenzon - 9 september 2019 16:53

 

Inga moln på himlen, sjön som en spegel och 17 grader varmt! Kan man mer begära en dag i september?

 

 

Lika vackert väder i dag som i går om inte ännu bättre. Det har också varit varmare i dag och inte ett moln på himlen, förrän nu.

Sjön har legat helt stilla och holmarna har varit i dubbel upplaga på grund av en vacker spegelbild, så klar och tydlig.

Hösten är helt underbar när den ser ut som i dag!

Just nu är det 16 grader varmt i skuggan och vinden har börjat röra på sig lite smått, och kommer från sydost.

Det är också moln över hela himlen nu och det har gått fort.

 

Jag har gjort lite mera nytta i dag, jag strök kläder på förmiddan.

Eftermiddan var jag ute och trimmade gräs och plockade undan en del grejar som inte ska ute när vintern kommer.

Men tyvärr tar ju batteriet på trimmern för fort slut och likadant snöret tar också slut för fort.

Nu är det dags att de gör en annan uppfinning som är mera rationell. Det är för mycket att trimma på min gård, jag hinner inte så långt förrän det ska laddas om.

 

Något som jag tycker vore helt självklart efter att den handikappade 20-åringen sköts ihjäl av poliser. Förbud mot tillverkning av liknande leksaker!

Självklart är att leksaksvapen som är identiskt lika riktiga vapen bör absolut förbjudas. 

Varför gör man leksaker som ser ut som "mördarmaskiner"???

Ska barn uppmuntras att leka krig, ska barn uppmuntras att skjuta människor? Vansinne!

Nu har det redan hänt att en människa har fått sätta livet på grund av en sån leksak. Ska inte det få bli ett uppvaknande nu?

Det är så galet att det inte finns ord för det!

Om inte den här leksaken funnits hade pojken levt i dag!

 

I kväll blir det en omröstning igen i parlamenet i Storbrittanien, om nyval.

Ingen som jag har lyssnat till på radion i dag, tror att Boris Johnson kommer att vinna omröstningen.

Men han ger sig inte, före helgen yttrade han sig så här att, han hellre ligger död i ett dike än att han begär förlängd tid i EU för att genomföra Brexit. 

Han har till och med skrämt undan sin egen bror ur parlamentet. Ja, brodern skäms väl över galenskaperna, han avgick före helgen och flera med honom.

 

Dagens namn är: Anita och Annette, grattis till er!

Och grattis till dig Anita i Umeå!

 

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards