oskmar

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Elsa Mårtenzon - 11 september 2019 18:21

 

Än hänger löven kvar, men det är nu bara en tidsfråga tills de ligger på backen...

 

 

Dagens väder har bjudit både på det ena och det andra, regn, moln och lite solsken.

Det var 12 grader varmt i morse när jag kollade och en gråmulen himmel. Regnet kom inte långt efter, en skur bara. 

Under dagen har det varit korta stunder med sol och någon regnskur ibland.

Just nu är det 15,5 grader varmt och nästan helgrått därovan. Måttlig vind som kommer från sydost.

 

Jag körde hemifrån nio i morse och kom hem halv sex ikväll. 

Jag har varit i Åsele hos Gunnel och Björn och både fikat och ätit och dessutom fått en matlåda mig hem. Snacka om att snika sig fram, eller "fö bort sä".

Gunnel fyllde år i går och jag bestämde mig för att åka dit och uppvakta i dag.

Jag gjorde en chansning och åkte dit utan att meddela först.

Jag tänkte så här, om de är borta så lägger jag presenten på bron och skriver: "Tack för fikat och hej då!"

Men de var hemma och jag blev kvar. Vi var ut och handlade nån timme, sedan blev det middag på det. Ja, och sedan var det kväll och dags att åka hem igen.

Tack för i dag!

 

Vi var fyra syskon till att börja med, men tråkigt nog dog vår yngsta syster endast 49 år gammal, alldeles för tidigt och är verkligen saknad.

Det är många gånger jag tänker så här, att hon hon funnits kvar hade vi kunnat träffas ofta för hon bodde inte längre bort än i Hoting.

Hon skulle ha fyllt år dagen före Gunnel, på måndag i så fall.

Hon dog dagen efter vår första Bellviksdag. Hon ringde veckan före och sa: "Att det vet du Elsa, jag kommer och hjälper till på Bellviksdagen".

Jag svarade, att det tar jag för givet Anna Greta, fast jag förstod att det skulle hon inte kunna göra på grund av sin sjukdom.

Men hon hjälpte oss ändå på sätt och vis när hon höll ut tills dagen efter. Annars hade det varit jättejobbigt för oss att genomföra Bellviksdagen. Ha det bra i din himmel "Geka"!

 

Dagens namn är: Dagny och Helny, grattis till er!

 

Ha en riktigt fin ondagskväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards