oskmar

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2019

Oktober 2019 10 03 kallblås´n

Av Elsa Mårtenzon - 3 oktober 2019 18:06

 

Vad sägs om midsommarblomster den 3 oktober? 

Nog för att det kan vara kyligt i midsommar, men inte så här.

Stackars liten blomma! Den hittade jag vid ladugårdsväggen i dag...  

 

 

 

Hej igen!

Dagen har varit grinig med snålblåst och ett par plusgrader. Det har inte kännts som plusgrader, snarare tvärtom.

Himlen har varit grå med några pyttesmå luckor i molntäcket, ibland.

Just nu är det 2 plusgrader med friska vindar från nordost och fortsatt grå himmel.

Tur att man får vara inne i stugvärmen!

Två timmar senare, 0,6 plusgrader...

 

Jag ringde till Mary i dag och trots allt som nu händer är hon alltid glad och positv.

Men i dag tyckte jag ändå att hon var lite, lite dämpad, inte så konstigt egentligen.

Jag fortsätter hålla tummarna.

 

Jag blir så ledsen och arg över alla som delar länkar på FB fulla med lögner, för att sprida vidare och för att reta upp ännu flera. 

Det finns tillräckligt att vara arg över ändå, om det är det man är ute efter, det räcker mer än väl ändå om man håller sig till sanningen.

Jag tycker att det är så fult gjort att vilja sprida lögner som är hur grova som helst.

Världen verkar vara full av samvetslösa människor och vuxenmobbare. 

Inte är det konstigt att barn mobbar när föräldrar gör det mer än gärna. Och det är klart barnen "ärver" det hemifrån. Det man hör ideligen från de vuxna blir så klart till slut en sanning för deras barn.

Jag är fullt övertygad om att vi alla skulle må bättre om vi inte sprider hat och mobbar varandra och retar upp oss på allt och alla.

 

Men jag mötte en liten positiv och glad Freja i går i Dorotea. Som tycker att det är så kul att gå i förskoleklassen, att hon hellre är där än följer med till Östersund och ställer in sina nya glasögon. Hoppas att hon fortsätter gilla skolan så där mycket framgent, det har hon allra mest nytta och glädje av själv.

 

Dagens nam är: Evald och Osvald grattis till er som heter så! 

Inte så vanliga namn numera skulle jag gissa.

 

Ha en fin fortsättning på torsdagens kväll, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 23 mars 17:09

  Men kolla, det var nära att vi skulle få solsken idag, men det blev inte mer än så, sen tog molnen överhanden.      Ingen sol idag, men plusgrader, annars i stort sett helgrå himmel. Jag hoppas solen sparar sig tills påsken, om än jag bar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards