oskmar

Direktlänk till inlägg 29 november 2019

November 2019 11 29 sol och kallt

Av Elsa Mårtenzon - 29 november 2019 16:39

 

Hela dagen har jag gått och skrattat för mig själv. Varför?

Jo, därför att det varit solsken och en klar himmel. Härligt!  

 

 

 

I dag har jag gått med ett leende på läpparna hela dagen. 

Vadå för? Jo, därför att det varit solsken och grant ända tills den gick ner bakom bergen.

Det pendlade mellan 21- 22 grader kallt i morse och det var en jättefin morron.

Jag tar gärna emot flera av samma sort.

Just nu är det 20 grader kallt. Vågar man hoppas på en stjärnklar natt också? Jag ser inga stjärnor än så länge, kanske de kommer. 

 

Den 17-åriga flickan som försvann för över två veckor sedan är död.

Det gjordes ett klargörande fynd i gårkväll, en kroppsdel från den försvunna flickan.

Fruktansvärt fynd!

Den 22- årige mannen som sitter anhållen och som var flickans pojkvän nekar fortfarande till att ha mördat henne.

Men så är det ju alltid - alla är oskyldiga, hur än skyldiga de är.

Men han har tydligen misstalat sig i de många förhören, det är klart att förhör efter förhör röjer sanningen till slut om man är skyldig. Det är nog närmast helt omöjligt att ljuga likadant gång på gång hur länge som helst.

Stackars de som mist sin dotter!

 

Gissa vad jag gjort idag?

Jo, jag har bakat och ska baka mera. Pepparkakorna är inte gjorda än och jag ska baka mera lussekatter. Ja rånen är inte heller gjorda än.

Varför bakar jag så mycket när jag är ensam då?

Ja, jag har lite svårt att släppa alla mina traditioner, jag har släppt jättemånga av dem ändå.

Den första var nog den egengjorda pressyltan.

När Jan Peter smakade den och sa:

"Ja, den är god, men inte lika god som mommas", då gjorde jag den inte mer.

Och min mammas var godare, utan tvekan.

Och jag saknar inte den tillverkningen heller, det innebar så mycket disk och fet disk. Så hej med den!

Jag köpte en liten en bit pressylta på ICA förra julen och det gör jag inte heller om, den var som en gummisula och smaklös. Den fick räven...

 

Dagens namn är: Sune, grattis mannen!

 

Njut av fredagskvällen och ledigheten från jobbet under helgen, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards