oskmar

Direktlänk till inlägg 1 juni 2021

2021 06 01 strålande sol

Av Elsa Mårtenzon - 1 juni 2021 17:21

 

Vacker morron, med Käringholmen i bakgrunden...

 

  

 

Men vilken dag! Strålande solsken och lagom värme, även lite lagom fläktande vind. För i dag var det lite skönt att vinden fläktade.

Gissa om jag tyckte det var synd att bege mig till Dorotea i morse när sjön var som en nyputsad spegel och spegelbilden var helt fantastisk.

När jag kom ut på bron slog häggdoften emot mig och jag tillhör dem som tycker att den doftar gott, det gör inte alla. Den hade slagit ut under natten, för igår kväll var den inte utslagen.

Just nu är det 21 grader varmt i skuggan, en ytterst svag bris kommer från sydost, inte ett moln på himlen och jag borde vara ute känner jag.

 

Jag åkte hemifrån klockan nio i morse och skulle snabba mig för att komma hem tidigt. Men tyvärr var klockan kvart i två på eftermiddan när jag körde in på gården. Det grämer mig, men jag hoppas på en lika fin dag i morron, då ska jag kompensera den här förlusten jag gjort i dag.

 

Jag var ner på kyrkogården och försökte pyssla om gravarna så långt det går.

Det går inte fort precis numera men jag gör så gott jag kan. Det fattas mycket där ännu. Det skulle vara perfekt om det fanns ett par enkla kärror där som man kunde dra med sig jorden och blommorna på. 

Blommor skulle de få hem i morron, men jag åker inte dit nån fler gång den här veckan. Det ser bättre ut nu i alla fall än när jag var dit förra veckan.

 

Mycken anledning till att jag var sent hemma berodde på att jag träffade en del bekanta på kyrkogården och stod och pratade alltför länge, men det behöver jag också.

Men jag hade köpt Bregott och smör och det var i det närmaste rinnande när jag kom hem med det.

 

I dag har jag kört sommarens första turer med gräsklipparen och det är ju riktig semester, då får jag vila och verkligen njuta av omgivningarna, solen och värmen och det fläktar så skönt mot ansiktet när jag kör.

Det är mindre trevligt när det blir senare, mot hösten och det blåser kallt och himlen är mörk av tjocka moln. 

Men nu tog jag ut saker som jag ska undvika att tänka på, utan bara njuta av det som är just nu.

 

Dagens namn är: Gun och Gunnel, grattis till er som bär dessa namn!

 

Den här dagen i fjol, när du hade din namnsdag Gunnel, hade du inte många dagar kvar av ditt liv. Jag saknar dig fortfarande lika mycket, varje dag. 

Jag har så mycket jag skulle vilja prata med dig om. Jag tänkte på dig i dag på kyrkogården, där vi brukade hjälpas åt med blomplanteringen och blomsterinköpen på Genbäcks innan. Tyvärr så var du inte med idag, bara i mina tankar. Jag saknar dig!

  

 

Ha en somrig och fin tisdagkväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards