oskmar

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 4 juni 2021 17:42

 

Häggen har börjat "snöa" nu, det är bara en tidsfråga hur länge den orkar visa sin bästa sida.

Sedan kan jag vara utan den, den är ju bara vacker i det här skedet, sen är det en massa löv att kratta när hösten kommer. Ja, du kan säga "kvirmaja" åt mig...

 

  I sommarens soliga dagar...  

 

Hej på fredagkvällen!

Då var det helg igen då och fort har det gått, om det ska gå så här fort då är det inte länge förrän det är höst.

Oj då, det får man väl inte säga, men nu sa jag det ändå.

 

Det har varit minst lika varmt idag om inte ännu varmare. Det har blåst mindre och blåst behövs när det är så här varmt, inte annars.

Det har varit lite moln ibland men inte en gång har de skymt solen.

Just nu är det 23 grader varmt i skuggan, det har nog varit mera under dagen, men jag har inte kollat.

Det har upppenbarats sig en del vackra moln därovan, såna moln som jag brukade ligga på rygg och beundra när jag var liten och fantiserade hit och dit. Mormor sa ju att däruppe bland molnen där bodde änglarna och det trodde jag på. Men jag såg aldrig någon av dem, de höll sig osynliga.

Men när det regnade då sa hon att det är småänglarna som gråter. Stackars änglarna! Tänkte jag...

 

Jag har jobbat ute i dag också. Blev det lyckat då? Nää, jag tycker absolut inte det, får försöka justera efter en tur till Dorotea.

 

Det skulle behöva komma en regnskur nån natt nu för allt frömjöl som landar på allt i drivor nu, inte trevligt alls. Om man tar sig för pannan är man alldeles sträv av frömjöl och känner sig långt ifrån fräsch, om än man kom från duschen för en kvart sedan.

 

Jag bävar för natten, det var hemskt den natt som var, längtade bara efter morgonen.

När det är så här varmt blir det fruktansvärt på den här övervåningen. Solen ligger på hela dagen och när jag ska gå till sängs är det 35-36 grader, inte människovänligt på långa vägar.

Men ikväll ska jag gå ner till andra huset och hämta fläkten, det glömde jag i gårkväll.

Det ska jag göra nu och slutar här...

 

Dagens namn är: Solbritt och Solveig, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt trevlig fredagkväll efter veckans slit och släp, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards