oskmar

Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Juni 2021 06 06 Nationaldag och varmt

Av Elsa Mårtenzon - 6 juni 2021 17:22

 

Så  här såg det ut hos mig klockan 17.00 Det har blivit mera moln nu och en svag krusning på sjön. Men bra ändå...

 

  Men än skiner solen!

 

Oj vad varmt det varit idag, helt utan vind. Men sjön har varit så grann att se på, det är inte alla dagar den är så här stilla.

Det är inte många dagar sedan det var vita skummande vågor på den och det var inte så angenämt minsann.

Det har varit många vackra moln därovan också, men de har aldrig kommit i vägen för solen.

Men, det är inte utan att jag vill säga som mamma brukade säga efter några såna dagar: "Nu skulle det få komma regn!"

Gärna under natten i natt till exempel, så att allt det här gula som lägger som en matta på allt, inte flög omkring och dammade så dant.

Just nu är det 24 grader varmt i skuggan och så många fantasifulla, vackra moln på himlen. Sååå vackert!

Ja, det finns många olika molnformationer på sjön också i en klar spegelbild.

 

I dag har det varit hit en familj "fritidshussökare". Ja de var inte inriktade på det hus jag bor i utan ett hus väst i byn.

De fikade här innan de åkte dit.

Jan Peter och Ann Cathrine följde med dem för att titta på gården i fråga och visa var det var. De hade tyckt att det var ett bra läge och var intresserade, hade de sagt.

Och vad jag kan förstå, så var dessa inte några som kommer samla skräp och stöka till det på en vacker gård.

Men för mig försvinner en kär epok där vi hälsat på mycket under åren och trivts så bra!  

 

I dag har jag inte gjort mycket, bara tagit det lungt, det behövs också ibland känner jag. Jag känner mig stärkt inför måndagen och tar då nya tag.

Så får vi se vad nästa dag och vecka har i sitt sköte?

Jag hoppas att vädret är så att jag kan klippa i morron det jag planerat, annars växer det sig alldeles för långt och då går det tungt och resultatet blir inte så bra.

 

I dag är det ett-årsdagen sedan Gunnel lämnade sin jordiska vandring. Alldeles för tidigt tycker jag som saknar henne så otroligt mycket!

Men, men ingenting vet vi så säkert som att, en dag tar allt slut för oss alla, ingen har evigt liv, varken fattig eller rik, mörk eller vit.

Men alla vill vi ju leva så länge vi får och så länge vi mår bra, där finns nog inga undantag. Ha det gott i din himmel Gunnel! 

 

 

Dagens namn är: Gustaf och Gösta, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på södagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 april 16:48

  Klockan nio igårkväll lyckades jag hitta månskäran och kunde konstatera att jag missat fullmånen på grund av molnig himmel den här gången.    En dag med mestadels grå himmel och 9-10 plusgrader. Alldeles nyss började det blåsa och det ble...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 12 april 16:23

    Vad sägs om vårens framfart i Bellvik? Men det kan fortfarande komma bakslag, säger jag med många års erfarenhet.      I dag har det varit blandat därovan ibland sol och ibland moln, det har inte regnat och inte snöat. Det har varit plus...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 11 april 16:21

  Det är väl det här som kallas, att det våras!    En solig morron byttes ut till en dag med både sol och moln. Plusgrader från morron till kväll, kanske även under natten. Nu är himlen helgrå så grå den kan bli, det väntas annat väder för ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards