oskmar

Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 8 juni 2021 19:46

 

Halv elva på  tisdagens kväll och så här ser det ut hos mig...

 

 

Oj då, så snabbt en tisdag kan försvinna!

Åkte hemifrån strax efter nio i morse för mina sedvanliga prover och dropp på sjukan.

Handlade blommorna för alla "mina" gravar, handlade på ICA och åkte hem.

När jag höll på att bära in varorna körde en bil in på på gården och ur bilen hör jag ett glatt, hej Elsa!

Det var Kerstin som kört hit från Östersund vid sex tiden i morse, för att klippa gräs och fara på kyrkogården och plantera på sina föräldrars grav.

Och nu har de på allvar bestämt sig alla syskon för att sälja i Bellvik, sin fina gård. 

Det tycker jag känns jättetråkigt, men jag förstår deras dilemma med långa avstånd för dem alla och en del med sviktande hälsa.

Sånt är livet, förr eller senare blir det ett stopp för det man vill.

I morron kommer en broder i syskonskaran hit och ska visa de som är spekulanter på gården, för visning inne i husen i morronkväll.

 

Nu har jag gjort ett uppehåll för att se Kalla Fakta med Göran Lambertz våldtäcktsoffer på julafton och efter det måste jag se fortsättningen på "Jag har inte mördat min hustru", en dokumentärfilm.

 

Det har hänt en annan superspännande grej idag, som inneburit att det fångats in över 800 grova kriminella, globalt, i Sverige 155, inblandade i mycket grova kriminella saker, mord, tvätt av svarta pengar, knarkhandel och langning, m m.

Jag hoppas att det här är början på att de kriminella gängen kan utrotas på sikt och på allvar!

 

Jag har glömt vädret i dag!!!

Det har varit en jättefin dag igen med värme, solsken och det växer så det knakar.

Just nu är det 17,5 grader varmt när klockan är 21.40 Sjön är helt blank och Käringholmen speglar sig stolt däri, det är ganska mycket moln på himlen.

 

Och jag skriver i reklampauserna, det får gå det också.

 

Tack Kerstin för besöket i dag!

 

Och tack Maria för hjälpen med planteringen på gravarna i kväll! Det blev så fint och jag är så tacksam. I natt kommer jag att sova gott! Tack, tack och tack!

 

 

Dagens namn är: Ejvor och Majvor, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards