oskmar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2021

Juni 2021 06 11 varmt

Av Elsa Mårtenzon - 11 juni 2021 18:18

 

De flyger och far, men nu blir de fler och fler- molnen alltså...

 

  Eventuellt regn i natt...

 

  Men efter regn kommer solsken...

 

Det har varit ytterligare en jättevarm dag, med solsken för det mesta.

Men det har kommit lite regnskvitter av och till, som hade svårt för att bestämma sig. Det verkade som om det var för att jäklas litegrann med mig, haha.

Rätt mycket moln, ibland lite gråsvarta och ibland bara försvann de.

Vi behöver regn utan tvekan och det kommer nog, kanske i natt.

Just nu är det 21 grader varmt, det är jättemycket moln och verkar dra ihop sig till regn under kvällen.

Jag riktigt längtar efter den friska doften som kommer efter regnet, den brukar vara helt underbar och dofta grönt och friskt.

Vinden kommer fortfarande från söder och är ganska ihärdig nu.

 

Va härligt det är med sommar, så många ensamma dagar som jag hade under vintern, det är nästan glömt nu.

Man skulle hålla avstånd och hålla sig hemma och inte träffa några.

Jag beklagar mig inte, det gick hur bra som helst, men jag kände mig opratad för jämnan.

I dag hade jag kaffegäster till elvakaffet och vi pratade och pratade, mest jag, tror jag. Det är nästan så gästerna får begära ordet för att komma till tals.

Så där pratig tycker jag inte att jag var förut, men då var vi ju två i huset.

På sena eftermiddan kom Bosse W och hans familj och jag fick se en liten, såg ut som en ett-åring, komma springande från bilen, med armarna i jämhöjd med lilla huvudet, som små barn gör.

Tänk er själva om vi vuxna skulle göra så, vad vi skulle se löjliga ut. Men inte småbarn, de ser enbart gulliga ut.

Bosse hade sin fru, dotter, måg och det lilla barnbarnet med sig.

De skulle åka tillbaka neröver i morron.

Jätteroligt att ni hälsade på Bosse!

 

Jag har kört ut och in med gräsklipparen flera gånger under dagen. När jag suttit och klippt som bäst så har det kommit regn och då har jag kört in den.

Efter ca en kvart har jag kunnat gå ut och köra vidare, det var inte ens blött, så varmt och torrt att det bara sögs upp igen.

Fram och tillbaka och in och ut, men till slut så hade jag klippt ungefär det jag tänkt mig för den här dagen.

Men om det fortsätter växa så här så blir jag aldrig klar, för där jag klippte igår, där är det klippdags igen på ett par dagar. Men det är inte tröttsamt att klippa gräs när man sitter och spakar och rattar bara. Men motionen är väl inte den bästa på det sättet förstås.

 

I dag fyller min första sonhustru 60 år, tiden går och alla följer med.

I morron ska vi fira henne i Hoting hemma hos dem. Coronan finns i bakgrunden (ingen av oss har corona) med ett varningens finger i luften, så det ska vi tänka på.

GRATTIS Ann Cathrine! HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

 

Dagens namn är: Bertil och Berthold, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin och vilsam kväll efter veckans arbete! Vi ses och hej då!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards